Genel Bilgi
Kod | FBE730 |
Ad | Fen Eğitiminde Dijital Öğretim Materyalleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. BETÜL KARADUMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı; Fen Bilgisi öğretim programı ile eğitim teknolojileri arasındaki ilişkiyi kavrama, Fen eğitiminde dijital öğretim materyalleri kullanmanın etkisini tartışabilme, Web 2.0 araçlarını tanıma ve sınıf ortamında en çok kullanılan Web 2.0 araçlarını kullanarak, dijital eğitim içeriği geliştirme ve uygulama becerilerini kazanmaktır.
Dersin İçeriği
Eğitimde Dijitalleşme, dijital pedagoji ve Fen eğitimi,Ülkemizde ve Dünyada Fen eğitiminde dijitalleşme örneklerinin incelenmesi, Öğretim Teknolojisi ve öğrenme kuramları ilişkisi, Dijital Öğretim Materyali tasarım modelleri, Dijital Öğretim Materyali Geliştirmede Yardımcı Araçların incelenmesi, Bulut Sistemlerinin Öğretim Amaçlı Kullanımı ve Sanal Sınıf Ortamları, Web 2.0 Sunu Geliştirme ve değerlendirme Araçları, Web 2.0 Etkileşimli Videolar ve Animasyon Araçları, Web 2.0 Dijital Rubrik ve portfolyo araçları, Web 2.0 Kavram Haritası araçları,Sanal laboratuvarlar, Dijital Bulmacalar ve QR Code Uygulamaları, Dijital Fen öğretim materyallerinin değerlendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
Ön Koşul yok
Kaynaklar
Ders sunumları ve notları
Notlar
Ak, M.,Erdoğan, M., & İlhan, G. (2020). Görsel bir öğretim materyali olarak dijital çizgi roman tasarımı: gezdim, gördüm, öğrettim. Journal of History School, (47). Armstrong, A. (2014). Technology in the classroom: It's not a matter of'if,'but'when'and'how'. The Education Digest, 79(5), 39. Asrizal, A., Amran, A., Ananda, A., Festiyed, F., & Sumarmin, R. (2018). The development of integrated science instructional materials to improve students’ digital literacy in scientific approach. Jurnal Pendidikan IPA Indonesia, 7(4), 442-450. Borthwick, A. C., & Hansen, R. (2017). Digital literacy in teacher education: Are teacher educators competent?. Journal of Digital Learning in Teacher Education, 33(2), 46-48. Buckley, P., & Doyle, E. (2016). Gamification and student motivation. Interactive Learning Environments, 24(6), 1162-1175 Chai, C. S. (2018). Teacher professional development for science, technology, engineering and mathematics (STEM) education: A review from the perspectives of technological pedagogical content (TPACK). The Asia-Pacific Education Researcher, 28(1), 5-13 Çakır, R., Yükseltürk, E. (2010). Bilgi Toplumu Olma Yolunda Öğrenen Organizasyonlar, Bilgi Yönetimi Ve E-Öğrenme Üzerine Teorik Bir Çözümleme. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(2): 501-512 Dewi, N. R., Magfiroh, L., Nurkhalisa, S., & Dwijayanti, I. (2019). The development of contextual-based science digital storytelling teaching materials to improve students’ critical thinking on classification theme. Journal of Turkish Science Education, 16(3), 364-378. Ghavifekr, S., & Rosdy, W. A. W. (2016). Teaching and learning with technology: Effectiveness of ICT integration in schools. International Journal of Research in Education and Science, 1, 175-191. Hoyles, C. (2018). Transforming the mathematical practices of learners and teachers through digital technology. Research in Mathematics Education, 20(3), 209-228. Joebagio, H., & Akhyar, M. (2018). Teachers’ perception on digital teaching material development in social science education. Journal of Turkish Science Education, 15(Special), 13-21.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eğitimde teknoloji entegrasyonu ile ilgili kuramlar hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Çeşitli teknolojilerin öğretim için kullanımlarını örneklendirir, |
ÖÇ03 | Fen bilgisinin doğası ve eğitim teknolojileri ilişkisini kavrar, |
ÖÇ04 | Fen bilgisi öğretim programı ile teknoloji ilişkisini değerlendirir, |
ÖÇ05 | Teknolojinin Fen bilgisi öğrenme ve öğretme açısından etkisini tartışır |
ÖÇ06 | Fen bilgisinin farklı alanlarında ve farklı teknoloji destekli uygulamalarını değerlendirir. |
ÖÇ07 | Fen eğitimine yönelik dijital öğretim materyali geliştirir ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 3 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin, kaynakların, izlenecek strateji, yöntem ve tekniklerin tanıtımı | ilgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Eğitimde Dijitalleşme, dijital pedagoji ve Fen eğitimi | ilgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Ülkemizde ve Dünyada Fen eğitiminde dijitalleşme örneklerinin incelenmesi | ilgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Öğretim Teknolojisi ve öğrenme kuramları ilişkisi | ilgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
5 | Dijital Öğretim Materyali tasarım modelleri | ilgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Dijital Öğretim Materyali Geliştirmede Yardımcı Araçların incelenmesi | ilgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Bulut Sistemlerinin Öğretim Amaçlı Kullanımı ve Sanal Sınıf Ortamları | ilgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Web 2.0 Sunu Geliştirme ve değerlendirme Araçları | İlgili Web 2.0 aracını tanıma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Web 2.0 Etkileşimli Videolar ve Animasyon Araçları | İlgili Web 2.0 aracını tanıma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
11 | Web 2.0 Dijital Rubrik ve portfolyo araçları | İlgili Web 2.0 aracını tanıma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Web 2.0 Kavram Haritası araçları | İlgili Web 2.0 aracını tanıma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Sanal laboratuvarlar, Dijital Bulmacalar ve QR Code Uygulamaları | İlgili Web 2.0 aracını tanıma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
14 | Dijital Fen öğretim materyallerinin değerlendirilmesi | İlgili Web 2.0 aracını tanıma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
15 | Dersin genel değerlendirmesi | İlgili Web 2.0 aracını tanıma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,64 | ||
AKTS | 6 AKTS |