FBE730 Fen Eğitiminde Dijital Öğretim Materyalleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FBE730
Ad Fen Eğitiminde Dijital Öğretim Materyalleri
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. BETÜL KARADUMAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı; Fen Bilgisi öğretim programı ile eğitim teknolojileri arasındaki ilişkiyi kavrama, Fen eğitiminde dijital öğretim materyalleri kullanmanın etkisini tartışabilme, Web 2.0 araçlarını tanıma ve sınıf ortamında en çok kullanılan Web 2.0 araçlarını kullanarak, dijital eğitim içeriği geliştirme ve uygulama becerilerini kazanmaktır.

Dersin İçeriği

Eğitimde Dijitalleşme, dijital pedagoji ve Fen eğitimi,Ülkemizde ve Dünyada Fen eğitiminde dijitalleşme örneklerinin incelenmesi, Öğretim Teknolojisi ve öğrenme kuramları ilişkisi, Dijital Öğretim Materyali tasarım modelleri, Dijital Öğretim Materyali Geliştirmede Yardımcı Araçların incelenmesi, Bulut Sistemlerinin Öğretim Amaçlı Kullanımı ve Sanal Sınıf Ortamları, Web 2.0 Sunu Geliştirme ve değerlendirme Araçları, Web 2.0 Etkileşimli Videolar ve Animasyon Araçları, Web 2.0 Dijital Rubrik ve portfolyo araçları, Web 2.0 Kavram Haritası araçları,Sanal laboratuvarlar, Dijital Bulmacalar ve QR Code Uygulamaları, Dijital Fen öğretim materyallerinin değerlendirilmesi

Dersin Ön Koşulu

Ön Koşul yok

Kaynaklar

Ders sunumları ve notları

Notlar

Ak, M.,Erdoğan, M., & İlhan, G. (2020). Görsel bir öğretim materyali olarak dijital çizgi roman tasarımı: gezdim, gördüm, öğrettim. Journal of History School, (47). Armstrong, A. (2014). Technology in the classroom: It's not a matter of'if,'but'when'and'how'. The Education Digest, 79(5), 39. Asrizal, A., Amran, A., Ananda, A., Festiyed, F., & Sumarmin, R. (2018). The development of integrated science instructional materials to improve students’ digital literacy in scientific approach. Jurnal Pendidikan IPA Indonesia, 7(4), 442-450. Borthwick, A. C., & Hansen, R. (2017). Digital literacy in teacher education: Are teacher educators competent?. Journal of Digital Learning in Teacher Education, 33(2), 46-48. Buckley, P., & Doyle, E. (2016). Gamification and student motivation. Interactive Learning Environments, 24(6), 1162-1175 Chai, C. S. (2018). Teacher professional development for science, technology, engineering and mathematics (STEM) education: A review from the perspectives of technological pedagogical content (TPACK). The Asia-Pacific Education Researcher, 28(1), 5-13 Çakır, R., Yükseltürk, E. (2010). Bilgi Toplumu Olma Yolunda Öğrenen Organizasyonlar, Bilgi Yönetimi Ve E-Öğrenme Üzerine Teorik Bir Çözümleme. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(2): 501-512 Dewi, N. R., Magfiroh, L., Nurkhalisa, S., & Dwijayanti, I. (2019). The development of contextual-based science digital storytelling teaching materials to improve students’ critical thinking on classification theme. Journal of Turkish Science Education, 16(3), 364-378. Ghavifekr, S., & Rosdy, W. A. W. (2016). Teaching and learning with technology: Effectiveness of ICT integration in schools. International Journal of Research in Education and Science, 1, 175-191. Hoyles, C. (2018). Transforming the mathematical practices of learners and teachers through digital technology. Research in Mathematics Education, 20(3), 209-228. Joebagio, H., & Akhyar, M. (2018). Teachers’ perception on digital teaching material development in social science education. Journal of Turkish Science Education, 15(Special), 13-21.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eğitimde teknoloji entegrasyonu ile ilgili kuramlar hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Çeşitli teknolojilerin öğretim için kullanımlarını örneklendirir,
ÖÇ03 Fen bilgisinin doğası ve eğitim teknolojileri ilişkisini kavrar,
ÖÇ04 Fen bilgisi öğretim programı ile teknoloji ilişkisini değerlendirir,
ÖÇ05 Teknolojinin Fen bilgisi öğrenme ve öğretme açısından etkisini tartışır
ÖÇ06 Fen bilgisinin farklı alanlarında ve farklı teknoloji destekli uygulamalarını değerlendirir.
ÖÇ07 Fen eğitimine yönelik dijital öğretim materyali geliştirir ve uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 4
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 3
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriğinin, kaynakların, izlenecek strateji, yöntem ve tekniklerin tanıtımı ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Eğitimde Dijitalleşme, dijital pedagoji ve Fen eğitimi ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Ülkemizde ve Dünyada Fen eğitiminde dijitalleşme örneklerinin incelenmesi ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Öğretim Teknolojisi ve öğrenme kuramları ilişkisi ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
5 Dijital Öğretim Materyali tasarım modelleri ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Dijital Öğretim Materyali Geliştirmede Yardımcı Araçların incelenmesi ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Bulut Sistemlerinin Öğretim Amaçlı Kullanımı ve Sanal Sınıf Ortamları ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Web 2.0 Sunu Geliştirme ve değerlendirme Araçları İlgili Web 2.0 aracını tanıma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Web 2.0 Etkileşimli Videolar ve Animasyon Araçları İlgili Web 2.0 aracını tanıma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
11 Web 2.0 Dijital Rubrik ve portfolyo araçları İlgili Web 2.0 aracını tanıma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Web 2.0 Kavram Haritası araçları İlgili Web 2.0 aracını tanıma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Sanal laboratuvarlar, Dijital Bulmacalar ve QR Code Uygulamaları İlgili Web 2.0 aracını tanıma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
14 Dijital Fen öğretim materyallerinin değerlendirilmesi İlgili Web 2.0 aracını tanıma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
15 Dersin genel değerlendirmesi İlgili Web 2.0 aracını tanıma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 14 3 42
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 141
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,64
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.09.2023 10:36