MZB101 Müzik Tarihi I

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MZB101
Ad Müzik Tarihi I
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Konservatuar - Yardımcı Meslek
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SİBEL AKYÜREK


Dersin Amacı

Klasik Batı Müziği'nin, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş Dönemleri ile Türkiye'de Çoksesli Müzik'i tanıtmaktır.

Dersin İçeriği

Barok Dönem'den başlayarak, dönemlerin stil, teknik ve müzikal özellikleri, bestecileri, çalgıları ve beste formları ile Türkiye'de Çoksesli Müzik'in doğuşu ve gelişimi incelenir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

KÜTAHYALI Önder, Müzik Tarihi

Notlar

SAY Ahmet, Müzik Tarihi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Klasik Batı Müziği'nin Barok Dönemi'nin, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur.
ÖÇ02 Klasik Batı Müziği'nin Klasik Dönemi'nin, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur.
ÖÇ03 Klasik Batı Müziği'nin Romantik Dönemi'nin, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur.
ÖÇ04 Klasik Batı Müziği'nin Çağdaş Dönemi'nin, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur.
ÖÇ05 Türkiye'de Çoksesli Müzik'in başlangıcı ve gelişmesi ile ilgili, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiye sahip olur.
ÖÇ06 Klasik Batı Müziği Bestecileri hakkında, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur.
ÖÇ07 Klasik Batı Müziği Çalgıları hakkında, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur.
ÖÇ08 Klasik Batı Müziği Beste Formları hakkında, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur.
ÖÇ09 Klasik Batı Müziği'nin, toplumlar üzerindeki etkileri ve sosyolojik ilişkileri hakkında kapsamlı bilgiler edinmiş olur.
ÖÇ10 Klasik Batı Müziği'nin, sanatsal amaç dışındaki kullanım alanları ve diğer disiplinlerle ile ilgili etkileşim ve ilişkileri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üflemeli-Vurmalı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri teknik anlamda icra eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana kendi enstrümanıyla ile eşlik eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Erken Barok Dönemi, teknik, müzikal ve stil özellikleri Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 “Erken Barok Dönemi”’nde Opera Sanatının Doğuşu, Müzikli Dram’ın ilk örnekleri Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Claudio Monteverdi’nin Opera Devrimi ve ilk Opera Bestecileri Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 İtalya ve Fransa’da Opera ve Bale Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Diğer ülkelerde Opera ve Bale Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Oratoryo ve Kantat Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Barok Dönem'in stil, teknik ve müzikal özellikleri Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Barok’da Müzikal Süsleme im ve ifadeleri ve Süit formu Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 İlk Barok Bestecileri 1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 İlk Barok Bestecileri 2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Barok’da Çalgılar, Keman Ailesi ve Çalgı Yapımcıları Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Venedik Okulu ve Etkileri Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Çalgı ve Ses Müziği Beste Formları, Trio Sonat Formları 1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Çalgı ve Ses Müziği Beste Formları, Trio Sonat Formları 2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Konuların genel tekrarı 1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Ara Sınav Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 J. S.Bach’tan önceki Besteciler 1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
18 J. S.Bach’tan önceki Besteciler 2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
19 J. S. Bach 1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
20 J. S. Bach 2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
21 J. S. Bach 3 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
22 G. F. Haendel 1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
23 G. F. Haendel 2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
24 A. Vivaldi ve Geç Barok Dönem Bestecileri 1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
25 A. Vivaldi ve Geç Barok Dönem Bestecileri 2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
26 Geç Barok Dönemi’nde Opera’daki değişimler Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
27 Rokoko özellikleri Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
28 Klasik Dönem”in teknik, stil ve müzikal özellikleri Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
29 Klasik Dönemde Çalgı Müziği türleri ve besteciler 1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
30 Klasik Dönemde Çalgı Müziği türleri ve besteciler 2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
31 Konuların genel tekrarı 2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
32 Final Sınavı Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 1 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 2 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 2 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 2 4
Toplam İş Yükü (Saat) 106
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,24
AKTS 4 AKTS