OKLS102 Erken Çocukluk Eğitiminde Temel ve Güncel Konular

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OKLS102
Ad Erken Çocukluk Eğitiminde Temel ve Güncel Konular
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÖZKAN ÖZGÜN


Dersin Amacı

Bu ders erken çocukluk eğitimi ile ilgili temel ve güncel konuları ele alarak bunlara ilişkin tartışmaların yürütülmesini amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Bu ders erken çocukluk eğitimi ile ilgili Türkiye'de mesleki olarak gündemi oluşturan ve tartışılmaya devam edilen konu ele alacaktır. Bu kapsamda erken çocukluk eğitiminin niteliği, kapsamı, erken çocukluk eğitimine erişim, erken çocukluk dönemindeki eğitimin zorunluluğu, öğretmen niteliği ve yetiştirilmesi, erken çocukluk programı ve uygulamaya yansıması, erken çocukluk eğitimi uygulamalarında nitelik gibi konuları içerecektir.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Görgü, E, ve Sezer, T. (2020). Erken çocuklukta güncel konular. Ankara: Nobel.

Notlar

Görgü, E, ve Sezer, T. (2020). Erken çocuklukta güncel konular. Nobel.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Erken çocukluk eğitimi yaklaşımlarında kronosisteme bağlı değişiklikleri irdeler.
ÖÇ02 Ekonomik değişimlerden kaynaklı erken çocukluk eğitimi yaklaşımlarını ve beklentilerini tartışır.
ÖÇ03 Toplumdaki politik/siyasi gelişmelerin erken çocukluk eğitiminde yarattığı farklılaşmaları tartışır.
ÖÇ04 Teknolojik gelişmelerin erken çocukluk eğitimine yansımalarını açıklar.
ÖÇ05 Ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile bilimdeki gelişmelerin erken çocukluk eğitimi üzerindeki etkilerini analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş ve dersin gerekliliklerinin tanıtılması. Dersin izlencesinin gözden geçirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Erken Çocukluk Eğitimi ve Çocuk Hakları İlgili bölüm okumasının yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
3 Erken Çocukluk Eğitimi ve Çocukluk Kavramı İlgili bölüm okumasının yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
4 Erken Çocukluk Eğitimi ve Oyun Hakkı İlgili bölüm okumasının yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
5 Toplumsal Cinsiyet ve Erken Çocukluk Eğitimi. İlgili bölüm okumasının yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
6 Göç Olgusu ve Erken Çocukluk Eğitimi. İlgili bölüm okumasının yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
7 Erken Çocuklukta Sözel Şiddet ve Etkileri İlgili bölüm okumasının yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Erken Çocuklukta Fiziksel Ceza Uygulamasının Ortadan Kaldırılması İlgili bölüm okumasının yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Grup Çalışması
10 Erken Çocukluk Eğitiminde Nitelik Sorunu. İlgili bölüm okumasının yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Erken Çocukluk Eğitiminde Kapsayıcılık İlgili bölüm okumasının yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
12 Politik Gelişmelerin Erken Çocukluk Eğitimine Yansımaları. İlgili bölüm okumasının yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
13 Erken Çocukluk Eğitiminde Değerler ve Eğitimi. İlgili bölüm okumasının yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
14 Okul Öncesi Eğitim Programı ve Uygulamaya Yansımaları. İlgili bölüm okumasının yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Dersin ve Dönemin Genel Değerlendirilmesi. Döneme ve derse ilişkin yansıtmaların ve deneyimlerin gözden geçirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 8 16
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 9 9
Toplam İş Yükü (Saat) 89
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,56
AKTS 4 AKTS