Genel Bilgi
Kod | OKLS102 |
Ad | Erken Çocukluk Eğitiminde Temel ve Güncel Konular |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÖZKAN ÖZGÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ÖZKAN ÖZGÜN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders erken çocukluk eğitimi ile ilgili temel ve güncel konuları ele alarak bunlara ilişkin tartışmaların yürütülmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders erken çocukluk eğitimi ile ilgili Türkiye'de mesleki olarak gündemi oluşturan ve tartışılmaya devam edilen konu ele alacaktır. Bu kapsamda erken çocukluk eğitiminin niteliği, kapsamı, erken çocukluk eğitimine erişim, erken çocukluk dönemindeki eğitimin zorunluluğu, öğretmen niteliği ve yetiştirilmesi, erken çocukluk programı ve uygulamaya yansıması, erken çocukluk eğitimi uygulamalarında nitelik gibi konuları içerecektir.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Görgü, E, ve Sezer, T. (2020). Erken çocuklukta güncel konular. Ankara: Nobel.
Notlar
Görgü, E, ve Sezer, T. (2020). Erken çocuklukta güncel konular. Nobel.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Erken çocukluk eğitimi yaklaşımlarında kronosisteme bağlı değişiklikleri irdeler. |
ÖÇ02 | Ekonomik değişimlerden kaynaklı erken çocukluk eğitimi yaklaşımlarını ve beklentilerini tartışır. |
ÖÇ03 | Toplumdaki politik/siyasi gelişmelerin erken çocukluk eğitiminde yarattığı farklılaşmaları tartışır. |
ÖÇ04 | Teknolojik gelişmelerin erken çocukluk eğitimine yansımalarını açıklar. |
ÖÇ05 | Ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile bilimdeki gelişmelerin erken çocukluk eğitimi üzerindeki etkilerini analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş ve dersin gerekliliklerinin tanıtılması. | Dersin izlencesinin gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Erken Çocukluk Eğitimi ve Çocuk Hakları | İlgili bölüm okumasının yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
3 | Erken Çocukluk Eğitimi ve Çocukluk Kavramı | İlgili bölüm okumasının yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
4 | Erken Çocukluk Eğitimi ve Oyun Hakkı | İlgili bölüm okumasının yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
5 | Toplumsal Cinsiyet ve Erken Çocukluk Eğitimi. | İlgili bölüm okumasının yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
6 | Göç Olgusu ve Erken Çocukluk Eğitimi. | İlgili bölüm okumasının yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Erken Çocuklukta Sözel Şiddet ve Etkileri | İlgili bölüm okumasının yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Erken Çocuklukta Fiziksel Ceza Uygulamasının Ortadan Kaldırılması | İlgili bölüm okumasının yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Grup Çalışması |
10 | Erken Çocukluk Eğitiminde Nitelik Sorunu. | İlgili bölüm okumasının yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Erken Çocukluk Eğitiminde Kapsayıcılık | İlgili bölüm okumasının yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
12 | Politik Gelişmelerin Erken Çocukluk Eğitimine Yansımaları. | İlgili bölüm okumasının yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
13 | Erken Çocukluk Eğitiminde Değerler ve Eğitimi. | İlgili bölüm okumasının yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay |
14 | Okul Öncesi Eğitim Programı ve Uygulamaya Yansımaları. | İlgili bölüm okumasının yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Dersin ve Dönemin Genel Değerlendirilmesi. | Döneme ve derse ilişkin yansıtmaların ve deneyimlerin gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 89 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,56 | ||
AKTS | 4 AKTS |