Genel Bilgi
Kod | FENZ206 |
Ad | Yer Bilimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ÇAĞATAY AKYOL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ÇAĞATAY AKYOL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yer bilimlerinin temel konularını öğretmektir.
Dersin İçeriği
Yer bilimlerinin temel konuları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yer Bilimi 1 Yer Bilimi
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yerbilimi kavramlarını tanımlar |
ÖÇ02 | Yer bilimleri ile fen bilimlerinin diğer disiplinlerini ilişkilendirir. |
ÖÇ03 | Dünya'nın oluşumunu ve gelişim sürecini kavrar. |
ÖÇ04 | Depremler hakkında bilgi sahibi olur ve depremden korunma yollarını kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yerküresinin genel özellikleri | ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
2 | Mineraller | ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Magmatik, Tortul ve Başkalaşım kayaçları | ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Jeolojik dönemler I | ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | jeolojik dönemler II | ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Tektonik hareketler I | ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Tektonik hareketler II | ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Depremler I | ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Depremler II | ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Madenler I | ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Madenler II | ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Topraklar I | ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Topraklar II | ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Arazi gözlemleri | ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları I | ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |