ME809 Çeşitli Ülkelerdeki Matematik Öğretim Programlarının İncelenmesi

8 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME809
Ad Çeşitli Ülkelerdeki Matematik Öğretim Programlarının İncelenmesi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL


Dersin Amacı

Bu ders kapsamında, çeşitli ülkelerin matematik öğretim programlarının incelenmesi; bu programlar arasında karşılaştırmaların yapılması ve uluslararası bir programda olması gereken program öğelerinin tartışılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında, çeşitli ülkelerin matematik öğretim programlarının incelenmesi; bu programlar arasında karşılaştırmaların yapılması ve uluslararası bir programda olması gereken program öğelerinin neler olması gerektiği üzerinde durulacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Van de Walle, J. A., Folk, S., Karp, K.S., & Bay-Williams, J. M. (2015). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally (9th ed.). Toronto: Pearson.Cathcart, W. G. , Pothier, Y. M. , Vance, J. H. ve Bezuk, N. S. (2006). Learning Mathematics in Elementary and Middle Schools. Upper Saddle River, NJ: Pearon Merrill Prentice Hall.

Notlar

https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Farklı ülkelerde uygulanan güncel matematik öğretim programları arasındaki benzerlik ve farklılıkları analiz eder
ÖÇ02 Uluslararası düzeyde örnek bir matematik öğretim programı tasarlar ve geliştirir.
ÖÇ03 Çeşitli ülkelerde uygulanan matematik öğretim programları ile Türkiye'deki matematik öğretim programı arasındaki benzerlikleri değerlendirir.
ÖÇ04 Farklı ülkelerde uygulanan matematik öğretim programları ile Türkiye'deki matematik öğretim programı arasındaki farklılıkları analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 2-Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 1-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 2-Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 3-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1-Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 2-Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 3-Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 4-Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 1-Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 2-Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 3-Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 4-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 2-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 4-Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 1-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 3-Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı ve Program geliştirmedeki temel kavramlar Genel Bilgi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Programların değişmesini gerekli kılan nedenler ve program geliştirme modelleri Konuyla ilgili çalışmaların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
3 Matematik öğretim programında yeni eğilimler Konuyla ilgili çalışmaların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
4 Çeşitli ülkelerdeki matematik öğretim programınlarındaki kazanımlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi Konuyla ilgili araştırmaların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Çeşitli ülkelerdeki matematik öğretim programınlarındaki standartların incelenmesi ve değerlendirilmesi Konuyla ilgili araştırmaların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Çeşitli ülkelerdeki matematik öğretim programlarının öğrenme alanları kapsamında incelenmesi ve değerlendirilmesi Konuyla ilgili araştırmaların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
7 Çeşitli ülkelerdeki matematik öğretim programının alt öğrenme alanları kapsamında incelenmesi ve değerlendirilmesi Konuyla ilgili araştırmaların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara sınav Genel Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çeşitli ülkelerdeki matematik öğretim programındaki öğrenme öğretme süreçlerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi Konuyla ilgili araştırmaların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
10 Çeşitli ülkelerdeki matematik öğretim programının ölçme ve değerlendirme kapsamında incelenmesi ve değerlendirilmesi Konuyla ilgili araştırmaların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Çeşitli ülkelerdeki matematik öğretim programlarının incelenmesi (Uzak doğu ülkeleri ) Konuyla ilgili araştırmaların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Çeşitli ülkelerdeki matematik öğretim programlarının incelenmesi (Avrupa Birliği Ülkeleri) Konuyla ilgili araştırmaların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Çeşitli ülkelerdeki matematik öğretim programlarının incelenmesi(Amerika'daki eyaletler) Konuyla ilgili araştırmaların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Çeşitli ülkelerdeki matematik öğretim programlarının incelenmesi(OECD Ülkeleri) Konuyla ilgili araştırmaların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 İncelenen programlar doğrultusunda matematik öğretim programının tasarlanması ve sunulması Konuyla ilgili araştırmaların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Dersin genel değerlendirmesi Dönem boyunca yapılan çalışmaların gözden geçirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 Final sınavı General Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 9 9
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 197
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,88
AKTS 8 AKTS