ME808 Makale İnceleme ve Yazma

8 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME808
Ad Makale İnceleme ve Yazma
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KAMURAN TARIM
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilere alanda bir bilimsel makalenin bileşenlerini inceleme ve sorgulama yoluyla kendi özgün makalelerini oluşturabilme becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bir makalenin yazılması ve yayına hazırlanması.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Carpenter, T.P., & Moser, J. M., (1984). The acquisition of addition and subtraction concepts in grades one through three. Journal for Research in Mathematics Education, 15, (3), 179–202. https://doi.org/10.2307/748348

Notlar

Yayınlanmış bilimsel makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Belirli bir disiplin alanında yazılmış makaleleri analiz eder
ÖÇ02 Bilimsel Makaleleri kaynak tarama açısından sorgular.
ÖÇ03 Bilimsel makaleleri içerikleri açısından sorgular.
ÖÇ04 Bilimsel makaleleri istatistiksel yöntemleri açısından sorgular.
ÖÇ05 Bilimsel makalelerde bulunan tabloları yorumlar.
ÖÇ06 Bilimsel makalelerin yorumlama bilgilerini sorgular.
ÖÇ07 Aynı disiplin alanında yazılmış makaleleri karşılaştırır.
ÖÇ08 Makale yazım kurallarını açıklar.
ÖÇ09 Bir makalenin giriş kısmını oluşturur.
ÖÇ10 Bir makalenin gelişme kısmını oluşturur.
ÖÇ11 Bir makalenin sonuç kısmını oluşturur.
ÖÇ12 Bir makalenin yayına hazırlanma aşamalarını uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 2-Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 1-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 2-Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 3-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1-Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 2-Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 3-Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 4-Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 1-Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 2-Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 3-Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 4-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 2-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 4-Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 1-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 3-Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Belirli bir disiplin alanında yazılmış makalelerin belirlenmesi geçmiş bilgileri tekrar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Belirli bir disiplin alanında yazılmış makalelerin okunması literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Bilimsel makalelerin kaynak tarama açısından tartışılması makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Bilimsel makalelerin içerikleri açısından tartışılması makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Bilimsel makalelerin istatistiksel yöntemleri açısından tartışılması makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Bilimsel makalelerde bulunan tabloların yorumlanması. makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Bilimsel makalelerin yorumlama bilgilerinin tartışılması. makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 ara sınav ödev hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Aynı disiplin alanında yazılmış makalelerin karşılaştırılması makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Makale yazım kurallarının tartışılması. makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Makalelerinin yazılması 1 makale yazma çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Makalelerinin yazılması 2 makale yazma çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Makalelerinin yazılması 3 makale yazma çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Bir makalenin yayına hazırlanma aşamalarının uygulanması 1 uygulamalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Bir makalenin yayına hazırlanma aşamalarının uygulanması 2 uygulamalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 final sınavı makalenin sunulması ve dersin değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 final sınavı makalenin sunulması ve dersin değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 9 9
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 197
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,88
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 29.05.2023 05:31