ME804 Matematik Eğitiminde Muhakeme ve Problem Çözme

8 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME804
Ad Matematik Eğitiminde Muhakeme ve Problem Çözme
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. PERİHAN ARTUT


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, problem çözmenin doğası, aşamalarını, türlerini anlamak, problem çözme stratejilerini irdelemek ve problem kurmaktır.

Dersin İçeriği

Problem çözmenin doğasını, aşamalarını ve türlerini kavramak. Problem çözme stratejilerini incelemek. Problem çözmenin ve akıl yürütmenin doğasını kavrayın; problem türleri; problem çözme aşamaları; problem çözme stratejileri; rutin olmayan problemler yazmak;

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Altun, M. (2010). Matematik Öğretimi. 7. baskı. Alfa aktüel: Bursa. 2-) Posamentier, A. S. and Krulik, S.(2009). problem solving in mathematics. Corwin. 3-) Posamentier, A. S. and Krulik, S.(2008). Problem solving strategies for efficent and elegant solutions. Corwin

Notlar

https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Problemin tanımını yapabilir, özelliklerini açıklayabilir.
ÖÇ02 Rutin ve rutin olmayan problemleri ayırt edebilir, açıklar.
ÖÇ03 Problem çözme yaklaşımları ile ilgili bilgi sahip olur.
ÖÇ04 Problem kurma ve problem kurma türleri ile ilgili bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 2-Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 1-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 2-Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 3-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1-Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 2-Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 3-Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 4-Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 1-Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 2-Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 3-Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 4-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 2-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 4-Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 1-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 3-Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Problem nedir 1 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Problem türler 2i Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Okul matematiğinde problem çözmenin rolü 1 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Okul matematiğinde problem çözmenin rolü 2 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Problem çözme süreci 1 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Problem çözme süreci 2 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Problem çözme süreci 3 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara sınav ödev için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Problem çözmede yaşanan güçlükler Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Problem çözme yaklaşımı 1 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Problem çözme yaklaşımı 2 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Problem çözme yaklaşımı 3 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Problem çözme yaklaşımı 4 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Sözel problemlerin yapıları Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 genel değerlendirme Önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 final sınavı sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 final sınavı sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 11 11
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 201
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,04
AKTS 8 AKTS