ELT1701 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT1701
Ad Tez Çalışması
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HASAN BEDİR


Dersin Amacı

Bu ders öğrencinin tez aşamasına geçmesinden itibaren tezin yazma koşullarına uyum sağlamasına yardımcı olmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Bilimsel etik ve çalışma disiplinin öğrenciye aktarılması

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Araştırma yöntemleri kaynakları

Notlar

Öğrencinin tezi ile ilgili kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tez çalışması için kuramsal altyapı kazanır.
ÖÇ02 Etik ilkeleri öğrenir.
ÖÇ03 Alanında güncel yayınları izlemeyi öğrenir.
ÖÇ04 Öğrenciye aktarılmaya çalışılan bilgi ve deneyimi inceler, yaşama uygulamaya çalışır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilimsel çalışmaya giriş anlatım, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Araştırmanın doğası anlatım, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Sosyal bilimlerde çalışma anlatım, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 araştırma yöntemi anlatım, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 araştırma yöntemi II anlatım, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 veri toplama anlatım, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 veri toplama II anlatım, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 literatür tarama anlatım, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 literatür tarama II anlatım, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 veri analizi anlatım, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 veri analizi II anlatım, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 veri analizi III anlatım, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
14 tezi yazma- ön taslak anlatım, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 tez son hal anlatım, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları II Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 10 140
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 12 36 432
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 8 3 24
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 600
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,00
AKTS 24 AKTS