Genel Bilgi
Kod | ELT849 |
Ad | Current Issues in Langauage Education |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MERYEM MİRİOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilere yabancı dil eğitimindeki güncel konular, hem Türkiye'deki hem de uluslararası ortamlardakiler, tanıtılacaktır.
Dersin İçeriği
Öğrenciler, yapılan son araştırma bulgularını temel alan pedagojik konular hakkında bilgi edineceklerdir. Öğrencilerin dil öğrenimine olan katkılarına özel önem verilecek, bireysel öğrenme farklılıklarının kritik yönleri, sosyo-kültürel ve psikolojik açıdan incelenecektir. Diğer bazı alanlar, dil öğretmeni kimliğini, İngilizce'nin hem anadil hem de yabancı dil bağlamında, yerel ve küresel ortamlarda bir ortak dil olarak politik ve pedagojik açıdan ele alacaktır..
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Cangarajah, A. S. (2006). TESOL at Forty: What are the issues? TESOL Quarterly, 40(1), 9-34. McKay, S. L. (2011). English as an international lingua franca pedagogy. In E. Hinkel (Ed.) Handbook of research in second language teaching and learning, Vol 2, pp. 122-139. New York: Routledge. Maley, A. (2009). ELF: A teacher’s perspective. Language and intercultural communication 9(3): 187-200. Phillipson, R. (1992). Linguistic imperialism: Theoretical foundations. In R. Phillipson Linguistic Imperialism, pp.38-77. Oxford: OUP
Notlar
Yukarıdaki kaynaklara ek olarak haftalık konularla ilgili güncel makalelere yer verilecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İngilizce'nin doğasını ve statüsünü bir "lingua franca" (ortak dil ) olarak incelemek ve pedagojik sonuçlarını göz önünde bulundurmak |
ÖÇ02 | Anadil konuşmacılığı konusu dahil olmak üzere öğretmenlerin inanç ve mesleki kimliklerini analiz ederek dil öğrenme bağlamına olan katkılarını incelemek |
ÖÇ03 | Anadil konuşmacılığı konusu dahil olmak üzere öğretmenlerin inanç ve mesleki kimliklerini analiz ederek dil öğrenme bağlamına olan katkılarını incelemek. |
ÖÇ04 | Dil öğretimi metodolojilerindeki farklı eğilimleri araştırmak |
ÖÇ05 | Dil eğitimi alanıyla ilgili uluslararası bakış açıları anlayışı sergilemek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Ön hazırlık bulunmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
2 | Bu dersin konusu ne? | Derse katılım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Dil öğretiminin rolleri nelerdir? | Ders öncesinde öğrenciler konuyla ilgili bilgi toplar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
4 | Dil öğretim politikası | Farklı dil politikalarını tartışmak için hazır olur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Öğretmen Kimdir? | Konuyla ilgili ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Anadil Konuşmacılığı | Yayınlanmış makaleleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Ne kadar yetkiniz? | Konuyla alakalı makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Determining project topic | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Sınıfta ne yapıyoruz? | Konuyla ilgili 4 soru hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Dilbilgisi öğretimi | Farklı gramer öğretim biçimlerini inceleme | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Tartışma |
11 | İçerik ve dil bütünleşik öğrenme | Konuyla ilgili video izlemek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Hedef Kültür Öğretimi | Kültürle ilgili makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | 'Anadil' Kavramları | Anadil kavramları ile ilgili makale taranması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
14 | Anlaşılabilirlik/anlaşılabilirlik yargıları ve dil sahipliği | Studying various articles concerning the subject | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | Öğretmen kimliği | Konu ile ilgili makale taramak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Projeyle ilgili hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |