ELT849 Current Issues in Langauage Education

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT849
Ad Current Issues in Langauage Education
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MERYEM MİRİOĞLU


Dersin Amacı

Bu derste öğrencilere yabancı dil eğitimindeki güncel konular, hem Türkiye'deki hem de uluslararası ortamlardakiler, tanıtılacaktır.

Dersin İçeriği

Öğrenciler, yapılan son araştırma bulgularını temel alan pedagojik konular hakkında bilgi edineceklerdir. Öğrencilerin dil öğrenimine olan katkılarına özel önem verilecek, bireysel öğrenme farklılıklarının kritik yönleri, sosyo-kültürel ve psikolojik açıdan incelenecektir. Diğer bazı alanlar, dil öğretmeni kimliğini, İngilizce'nin hem anadil hem de yabancı dil bağlamında, yerel ve küresel ortamlarda bir ortak dil olarak politik ve pedagojik açıdan ele alacaktır..

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Cangarajah, A. S. (2006). TESOL at Forty: What are the issues? TESOL Quarterly, 40(1), 9-34. McKay, S. L. (2011). English as an international lingua franca pedagogy. In E. Hinkel (Ed.) Handbook of research in second language teaching and learning, Vol 2, pp. 122-139. New York: Routledge. Maley, A. (2009). ELF: A teacher’s perspective. Language and intercultural communication 9(3): 187-200. Phillipson, R. (1992). Linguistic imperialism: Theoretical foundations. In R. Phillipson Linguistic Imperialism, pp.38-77. Oxford: OUP

Notlar

Yukarıdaki kaynaklara ek olarak haftalık konularla ilgili güncel makalelere yer verilecektir.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İngilizce'nin doğasını ve statüsünü bir "lingua franca" (ortak dil ) olarak incelemek ve pedagojik sonuçlarını göz önünde bulundurmak
ÖÇ02 Anadil konuşmacılığı konusu dahil olmak üzere öğretmenlerin inanç ve mesleki kimliklerini analiz ederek dil öğrenme bağlamına olan katkılarını incelemek
ÖÇ03 Anadil konuşmacılığı konusu dahil olmak üzere öğretmenlerin inanç ve mesleki kimliklerini analiz ederek dil öğrenme bağlamına olan katkılarını incelemek.
ÖÇ04 Dil öğretimi metodolojilerindeki farklı eğilimleri araştırmak
ÖÇ05 Dil eğitimi alanıyla ilgili uluslararası bakış açıları anlayışı sergilemek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Ön hazırlık bulunmamaktadır Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
2 Bu dersin konusu ne? Derse katılım Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Dil öğretiminin rolleri nelerdir? Ders öncesinde öğrenciler konuyla ilgili bilgi toplar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
4 Dil öğretim politikası Farklı dil politikalarını tartışmak için hazır olur Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Öğretmen Kimdir? Konuyla ilgili ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Anadil Konuşmacılığı Yayınlanmış makaleleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
7 Ne kadar yetkiniz? Konuyla alakalı makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Determining project topic Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Sınıfta ne yapıyoruz? Konuyla ilgili 4 soru hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Dilbilgisi öğretimi Farklı gramer öğretim biçimlerini inceleme Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Tartışma
11 İçerik ve dil bütünleşik öğrenme Konuyla ilgili video izlemek Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
12 Hedef Kültür Öğretimi Kültürle ilgili makale okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 'Anadil' Kavramları Anadil kavramları ile ilgili makale taranması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
14 Anlaşılabilirlik/anlaşılabilirlik yargıları ve dil sahipliği Studying various articles concerning the subject Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
15 Öğretmen kimliği Konu ile ilgili makale taramak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Projeyle ilgili hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS