Genel Bilgi
Kod | ELT810 |
Ad | Personal&Professional Development |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere mesleki ve kişisel gelişimin sürdürülebilir olduğu ve bunun için gerekli yöntem ve stratejilerin bulunduğunu göstermek ve tartışmaktır.
Dersin İçeriği
Öğrencilerin kişisel ve mesleki olarak gelişimlerini değerlendirip sürdürmelerini sağlayacak yöntem ve stratejileri paylaşılır.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
Brown, H. D. (1987). Principles of language learning and teaching. San Francisco:Prentice Hall. Hedge, T. (2007). Teaching and learning in the language classroom.Oxford: OUP. Schunk, D. H. (2012). Leraning Theories: An educational perspective. Boston: Pearson . Taylor, G. R. (2002). Using Human learning strategies in the classroom. London: The Scarecrow press. Williams, M., & Burden, R. L. (1997). Psychology for language teachers: a Social constructivist approach.Cambridge: CUP.
Notlar
Allwright, D. & Bailey, K.M. (1994). Focus on the language classroom. CUP. Arabski, J.& Wojtaszek, A. (2011). Individual learner differences in SLA. Toronto: Multilingual Matters. Dörnyei, Z. (2005). The psychology of the language learner: Individual differences in second language acquisition. London: Lawrence Erlbaum Associates. Ellis, R.(n.d.). Understanding second language acquisition.Oxford University Press. Littlewood, W. (1986). Foreign and second Language learning: language acquisition research and its implications fort he classroom. Cambridge University Pres. McLaughlin, B. (1989). Theories of Second Language learning. London: Edward Arnold. Nunan, D. (1989). Understanding language Classrooms: A guide for teacher –initiated action. Cambridge: Prentice Hall. Nunan, D. (1994). The learner centred curriculum. Cambridge University Pres. Richards, Jack,C., Platt, John,& Platt, Heidi. (1992). Longman dictionary of language teaching Applied Linguistics. England: Longman Group. Wenden, A.,& Rubin, J. (1987). Learner Strategies in Language Learning. Toronto: Prentice Hall. Öğrenci sunumları, ilgili videolar, makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kişisel ve mesleki gelişim ile ilgili genel yaklaşımları öğrenir. |
ÖÇ02 | Kişisel ve mesleki gelişim ile ilgili yöntem ve stratejileri öğrenir. |
ÖÇ03 | Hizmetiçi eğitim, günlük tutma, sınıf içi araştırma yapma gibi yöntemleri öğrenir. |
ÖÇ04 | Sınıf içi gözlem ve akran gözleminin öneminin farkına varır. |
ÖÇ05 | Alandaki güncel tartışmalar hakkında bilgi edinir ve tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kişisel ve Mesleki gelişime giriş | İlgili bölümü okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
2 | Kişisel ve Mesleki gelişim yöntem ve stratejileri | Bu konuda araştırma yapma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
3 | Öğretmen yetiştirme, öğretmen eğitimi ve öğretmen gelişimi | Konuyla ilgili makale okuyup özetlemek | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
4 | Kişisel gözlem ve Akran gözlemi | Gözlem ölçeği hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
5 | Öğretmen destek grupları | Bu konu hakkında ilgili kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
6 | Öğretmen bilişselliği ve öğretmen kimliği | İngilizce öğretmenleriyle bu konuda görüşmeler yapma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
7 | Eylem Araştırması | Eylem araştırması hakkında bilgi edinme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
8 | Ara Sınav | Sınav için ders çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Dijital okur yazarlık | Dijital ortamlarla ilgili sınıfa uzman davet etme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
10 | Danışmanlık ve destek aktiviteleri | Değişik web sitelerinden örnek olay bulma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
11 | Öğretmen ve Öğrenci Faalliği | Bu konuda akademik makale okumak | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
12 | Öğrenci başarı değerlendirmesi ve değerlendirme teknikleri | Değişik seviyelerde hazırlanmış sınav örnekleri bulma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
13 | Sınıfta yapay zeka ve teknoloji kullanımı | Bu konuda akademik makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
14 | Öğretmen iyi olma hali | Bu konuda detaylı bir araştırma yapma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
15 | Sosyal ve Duygusal öğrenme ve gelişme | Konuyla ilgili okumak | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
16 | Makale incelemesi | Makale bulup okumak | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için ders çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |