Genel Bilgi
Kod | MG3819 |
Ad | Veri Analizi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MEHMET ALİ BURAK NAKIBOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin farklı araştırma amaçları ve örnekleri için uygun ve doğru veri analizi yöntemlerini her yöntemin kendine has uygulama kuralları ve süreçlerini takip ederek kullanabilir hale getirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders verilerin tanımlanması, tanımlayıcı istatistiksel analizler, regresyon, diskriminant, çok değişkenli varyans, kümeleme analizleri ve yapısal eşitlik modellemesinin temelleri gibi konuları içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin Ön Koşulu Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Hair, J.F.; Black, W.C.; Babin, B.J.; Anderson, R.E.; Tahtam, R.L. Multivariate Data Analysis Sharma, S. Applied Multivariate Techniques Nakip M., Pazarlama Araştırmaları Teknikler Ve SPSS Destekli Uygulamalar Mcdaniel, C., Gates R., Marketing Research Essentials Journal Of Marketing, Journal Of Marketing Research Dergilerinden Seçilmiş Makaleler
Notlar
Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabıpegem akademi yayıncılık - akademik kitaplar Şener Büyüköztürk
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel veri analizi yöntemlerinin temellerini tanımlar |
ÖÇ02 | çok değişkenli analizleri ve bunların varsayımlarını sıralar |
ÖÇ03 | çok değişkenli analizlerin uygulama süreçlerini ve ilgili testleri anlatır |
ÖÇ04 | Paket programlarını ve parametrik yöntemleri kullanarak analizlerin metodolojik kuralları ve yaklaşımları ışığında verileri analiz eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama bilim dalına ait klasik, modern ve postmodern kuramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçları tanımlar. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama bilim dalının konularına dair değişkenleri belirleyerek araştırma modelleri geliştirir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama bilim dalındaki kuramlara dair geliştirilen modelleri uygulayarak elde edilen sonuçları yorumlayabilir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Günümüz pazarlama meslek gruplarının karşılaştığı sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilir. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirebilir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alarak etkin biçimde çalışabilir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek kendini geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlayabilir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pazarlama alanına ilişkin bilgiye ulaşma, analiz yapma ve yorumlamaya dair bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışma alanına ilişkin bilgi, yorum ve önerileri akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Pazarlama alanının gelişmesine katkı sağlayacak özgün araştırma yöntemleri ve araçları geliştirerek uygulayabilir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Pazarlama bilim dalında ve pazarlama meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel ve çevresel konularla ilgili bilince sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütlerin ve uygulamacıların karar alma sürecini desteklemek için temel oluşturur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Veri Analizlerine Giriş | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Veri Analizi Türleri | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Tekniklerin Sınıflandırılması | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Verileri Tanımlama: Grafiksel Tanımlama | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Verileri Tanımlama: Eksik Veriler ve Sapan Değerler | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması, örnek çözümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Verileri Tanımlama: Tekniklerin Varsayımlarının Testi | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması, örnek çözümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Faktör Analizi | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bağımlılık İlişkili Teknikler: Regresyon Analizi I | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Bağımlılık İlişkili Teknikler: Regresyon Analizi II | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması, örnek çözümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
11 | Bağımlılık İlişkili Teknikler: Diskriminant Analizi | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
12 | Bağımlılık İlişkili Teknikler: Varyans Analizi | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
13 | Bağımsızlık İlişkili Teknikler: Kümeleme Analizi | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
14 | İleri Teknikler: Yapısal Eşitlik Modellemesi I | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İleri Teknikler: Yapısal Eşitlik Modellemesi II | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması, örnek çözümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |