Genel Bilgi
Kod | EMG43709 |
Ad | Perakendeci İşletmeler Yönetimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA DEMİRCİ OREL |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste perakendecilikle ilgili kavram, strateji ve uygulamaların yanı sıra perakendecilik sektörünün gelişimi ve sektörle ilgili çeşitli projeksiyonlar üzerinde tartışmak amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Bu ders perakendeci işletmelerde pazarlama yönetimi sürecine ilişkin konuları içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok.
Kaynaklar
Perakende Pazarlama Yönetimi, Fatma Demirci Orel, Ö.B.Tek, Birleşik Matbaacılık, İkinci Baskı, İzmir, 2008. (Kitap baz alınarak hazırlanan güncellenmiş ders notları)
Notlar
Uluslararası Perakendecilik ve Tedarik Zinciri Yönetimi, Fatma Demirci Orel, Gülsün Nakıboğlu, Detay Yayıncılık, Ankara, Ekim 2016. (237 sayfa)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Perakendecilik sektörüne ilişkin güncel teorik ve pratik altyapıya hakim olur. |
ÖÇ02 | Perakende yönetiminde akılcı karar verme, analiz ve analiz sonuçlarını değerlendirme yollarını öğrenir. |
ÖÇ03 | Perakende işletme türleri ve yönetimi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Perakendecilik sektöründe dağıtım kanalları ve bu kanalların yönetimi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Perakendecilik kavramını ve ilgili terimleri açıklar. |
ÖÇ06 | Perakende pazarlama stratejilerini sınıflandırır ve izah eder. |
ÖÇ07 | Ürün yönetimi ve tedarik zinciri stratejilerinin entegrasyonunu anlar. |
ÖÇ08 | Dijital perakendeciliğin temellerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama temel fonksiyonlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama yönetiminin temel kuram ve modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin ihtiyaç duyduğu pazarlama bilgisini bilimsel araştırma ilkelerine göre toplar ve analiz eder. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama yönetiminde uygulanan modellerin farklı sektörler açısından sonuçlarını değerlendirebilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç ve dış çevresel koşullardan ve değişimlerden kaynaklanan pazarlama sorunlarını tanımlayabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik düşünme yetisi ile temel pazarlama problemlerini çözebilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlamanın tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama problemlerinin çözümünde sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanında yaptığı araştırmaların sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel pazarlama kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezleyebilir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pazarlama alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri ve yorumlarını sözlü ve yazılı olarak etkin biçimde sunabilir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yazılı ve sözlü sunumlarda, pazarlama terminolojisinde yer alan terim ve kavramları etkin biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Rekabetçi bir ortamda müşteri ihtiyaçlarını karşılamak için kararlar alabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Perakendeciliğe Giriş | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Uluslararası Perakendecilik Kavramı ve Perakendecilikte Uluslararasılaşma | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
3 | Uluslararası Perakendecilikte Pazarlama Çevresi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Perakendeci İşletme Formatları | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Stratejik Perakendecilik ve Perakendecilik Yönetim Stratejisi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
6 | Perakendeci İşletmelerde Ürün Yönetimi, Kategori Planlaması ve Satın Alma Süreci | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
7 | Perakendeci Mağazalarda Fiyatlandırma | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Perakende Mağazalarda Kuruluş Kararları ve Kuruluş Yeri Seçimi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
10 | Perakende Pazarlama İletişimi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
11 | Uluslararası Perakende Pazarlama Karması | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
12 | Dijital Perakendecilik | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Perakendeci İşletmelerde Fiziksel Planlama, Atmosfer ve Görsel Sunum | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Perakendecilikte Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap |
15 | Projelerin Değerlendirilmesi ve Geribildirim | Projelerin Hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |