Genel Bilgi
Kod | EMG43700 |
Ad | Tüketici Davranışları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERAP ÇABUK |
Dersin Amacı / Hedefi
İşletmelerin ürün ve hizmetlerinin geliştirirken ve sunarken hitap ettiği tüketicileri, tüketici karar verme ve satın alma süreçlerini ve bu süreçler üzerinde etkili olan faktörlerin anlaşılmasının sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders tüketici davranışları karar süreci ve bu süreci etkileyen içsel ve dışsal faktörler ile ilgili konuları içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Odabaşı, Y., Barış, G. (2014), Tüketici Davranışları, Mediacat Yayınları, İstanbul.
Notlar
Güncel ve temel akademik makaleler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri tanımlar. |
ÖÇ02 | Tüketici davranışlarını etkileyen faktörlerin tüketici satın alma karar süreçlerinde yarattığı etkilerin anlaşılarak etkin pazarlama stratejilerinin nasıl geliştirileceğini kavrar. |
ÖÇ03 | Tüketici satın alma karar süreci aşamalarını öğrenir. |
ÖÇ04 | Tüketici davranış sürecindeki farklı rollerin tüketici satın alma durumuna etkilerini kavrar. |
ÖÇ05 | Tüketicilerin neyi, neden ve nasıl satın aldıklarını açıklayabilmek için tüketici satın alma davranışında satın alma öncesi, satın alma ve satın alma sonrasına ilişkin ortaya çıkabilecek faaliyetleri açıklar. |
ÖÇ06 | Davranışsal perspektif açısından pazarlamanın ve pazarlama yönetiminin yerini anlar. |
ÖÇ07 | Pazarlama fonksiyonları ve tüketici davranışları ilişkisini anlar. |
ÖÇ08 | İşletmeler için hayati olan pazarlama ve tüketici davranışları problemlerine ilişkin farkındalık geliştirir. |
ÖÇ09 | Dijital çağdaki tüketici davranışları ile geleneksel tüketici davranışları arasındaki farkları, bu farkları ortaya çıkaran faktörleri açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama temel fonksiyonlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama yönetiminin temel kuram ve modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin ihtiyaç duyduğu pazarlama bilgisini bilimsel araştırma ilkelerine göre toplar ve analiz eder. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama yönetiminde uygulanan modellerin farklı sektörler açısından sonuçlarını değerlendirebilir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç ve dış çevresel koşullardan ve değişimlerden kaynaklanan pazarlama sorunlarını tanımlayabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik düşünme yetisi ile temel pazarlama problemlerini çözebilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlamanın tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama problemlerinin çözümünde sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanında yaptığı araştırmaların sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel pazarlama kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezleyebilir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pazarlama alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri ve yorumlarını sözlü ve yazılı olarak etkin biçimde sunabilir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yazılı ve sözlü sunumlarda, pazarlama terminolojisinde yer alan terim ve kavramları etkin biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Rekabetçi bir ortamda müşteri ihtiyaçlarını karşılamak için kararlar alabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tüketici Davranışına Giriş | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Öğrenme ve Bellek | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Güdüleme ve İlgilenim | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Duyum ve Algılama | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Tutumlar ve Duygular | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Kişilik ve Benlik | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Değerler ve Yaşam Biçimi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Grup Dinamiği, Danışma Grupları ve Aile | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Kişisel Etkiler ve Yeniliklerin Yayılması | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Sosyal Sınıf | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Kültür ve Alt Kültür | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Tüketici Satın Alma Süreci | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Dijital Çağda Tüketici Davranışları | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Projelerin Değerlendirilmesi | Proje hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |