BTE1701 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BTE1701
Ad Tez Çalışması
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MEHMET EMRE SEZGİN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencinin bilgisayar ve öğretim teknolojileri alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bilgisayar ve öğretim teknolojileri alanında İlgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılması.

Dersin Ön Koşulu

Yok..

Kaynaklar

Veri tabanları, dergiler, gazeteler, konferans metinleri, araştırma raporları ve senaryolar

Notlar

Belirlenen konuyla ilgili yapılmış tezler, yayınlanmış makaleler, ulusal ve uluslararası kongrelerde sunulmuş bildiriler, bilimsel kitaplar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eğitim programları ve öğretim alanında incelemek üzere bir tez konusu belirler.
ÖÇ02 Tez konusuyla ilgili kitap, makale ve diğer materyalleri inceler.
ÖÇ03 Tez konusuna en uygun bilimsel araştırma modelini belirler.
ÖÇ04 Tez konusuna uygun evren ve örneklem grubunu belirler.
ÖÇ05 Tez konusuna uygun veri toplama yöntemlerini kullanarak verilerini toplar.
ÖÇ06 Topladığı verileri uygun teknikleri uygulayarak analiz eder.
ÖÇ07 Elde ettiği bulguları araştırma yöntemine uygun bir şekilde sunar.
ÖÇ08 Araştırma bulgularını önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlar.
ÖÇ09 Araştırma bulgularına bağlı olarak araştırmanın sonuçlarını ve önerilerini sunar.
ÖÇ10 Tez çalışmasını tez yazım kuralları doğrultusunda bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim Teknolojisine ilişkin temel kavram ve ilkelerini alanında uzmanlık düzeyinde çalışma yapabilecek yeterlikte kullanır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim teknolojileri alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara eleştirel düşünme ve yaratıcılık gibi üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Güncel sorun ve uygulamaları takip edip ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda sorun tespit eder, çözüm önerir ve değerlendirir. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eleştirel düşünür, yeni fikirler üretir ve problemleri keşfetme ve çözme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını kalite süreçleri temelinde yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı disiplin alanlarına öğretim teknolojilerini entegre ederek öğretim etkinlik ve uygulamaları geliştirir ve bu yolla öğretim etkililiğini arttırır. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretim teknolojilerin ilkelerine dayalı olarak güncel dijital platformlara uygun öğretimsel içerikler tasarlar ve geliştirir. 2
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 21. yüzyıl becerileri kapsamında yer alan dijital yetkinlik becerileri ile yeni ortaya çıkan güncel öğretim teknolojileri ile ilgili okuryazarlıkları çağın gerekliliklerine uygun şekilde edinir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders hakkında genel bilgilerin ve öğrencilerden beklentilerin paylaşımı Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Tez konusu belirlemek için literatür tarama Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Tez konusunu belirleme Konu seçimiyle ilgili gerekçelerini yazma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Tez konusuyla ilgili kitap, makale ve diğer materyalleri inceleme-Bölüm I Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Tez konusuyla ilgili kitap, makale ve diğer materyalleri inceleme-Bölüm II Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Tez konusuyla ilgili kitap, makale ve diğer materyalleri inceleme-Bölüm III Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Tezin temel amacını amacını ve araştırma sorularını belirleme Tezin temel amacını ve araştırma sorularını yazma ilgili literatürü inceleyerek yazma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
8 Araştırmanın problem durumunu, amaçlarını, araştırma sorularını ve önemini düzenleme Literatür incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
9 Tez konusuna uygun bilimsel araştırma yöntemlerini belirleme Literatür incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
10 Uygun evren, örneklem ve veri toplama araçlarını belirleme Literatür incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
11 Veri toplama araçlarını hazırlama Literatür incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
12 Veri toplama-Bölüm I Veri toplama araçlarını uygulama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Veri toplama-Bölüm II Veri toplama araçlarını uygulama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Verileri analiz etme İstatistik programına veri girişi yapma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma
15 Bulguları ortaya koyma Bulguları araştırma yöntemine uygun şekilde yazma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Bulguları tartışma Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
17 Tez raporunu hazırlama Tez raporunu yazma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 14 196
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 14 196
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 14 14 196
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 588
Toplam İş Yükü / 25 (s) 23,52
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.08.2023 02:13