ILH304 Sistematik Kelam II

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILH304
Ad Sistematik Kelam II
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ömer SADIKER


Dersin Amacı

Peygamberlerin gönderiliş amacını anlamak, onların vasıflarını tanımak, masum olup olmadıklarını bilmek, evrensel mesajlarını kavramak, ilk yaratılış ve canlı organizmanın oluşumu konusundaki nazariyeleri anlamak ve bunları kritize etmek, ahiretin gerekliliği ve Kuran ve hadisler çerçevesinde metafizik alemin özelliklerini bilmek, yeniden dirilişin imkanını ortaya koymak,

Dersin İçeriği

Peygamberlik, peygamberlerin sıfatları, gerekliliği ve görevleri, Mucize ve şartları, Peygamberlerin günah işleyip işlemeyeceği konusu, ilk yaratılış, ruhun anlamları,ruh-beden ilişkisi, Ölümden sonra diriliş, ahiret hayatı ve evreleri

Dersin Ön Koşulu

Öğrenci, güncel problemleri aştırırken nelerin kriter alınacağını bilir. Bunları araştırmanın ve yorumlamanın metodunu ve yöntemini öğrenir. İslam kelamının temel mantığını kavrar. Geçmişe ait bilgilerin nasıl güncelleneceğine dair kazanımlar elde eder.

Kaynaklar

Sistematik Kelam IV, Sitematik Kelam III

Notlar

DİA Maddeleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İslam Dininin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar.
ÖÇ02 Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar.
ÖÇ03 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.
ÖÇ04 Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dini siyasi ve iktisadi yapısını tanımlar.
ÖÇ05 Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar.
ÖÇ06 Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır.
ÖÇ07 Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dini problemleri tespit eder ve çözüm üretir.
ÖÇ08 İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır.
ÖÇ09 Bilimsel ve felsefi alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır.
ÖÇ10 İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular.
ÖÇ11 Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler.
ÖÇ12 İtikat, ibadet, ahlak ve muamelat açısından İslam dinini doğru olarak açıklar.
ÖÇ13 Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder.
ÖÇ14 İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler.
ÖÇ15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Nübüvvet müessesesi, İnsanların vahiy ve peygamberlik müessesesine ihtiyacı Nübüvvetle İlgili Makaleler okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Vahiy ve şekilleri İlgili Makale ve Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Mucize deyimi ve şartları Mucize ile İlgili Kitaplar okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Peygamberlerin sıfatları Peygamberlikle ilgili Kitaplar okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Nübüvvet Müessesinde ismet İsmet sıfatıyla İlgili Makale ve Kitaplar okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Son Peygamber Hz. Muhammedin Peygamberliği ve Cihanşümulluğu Konuyla İlgili Makaleler okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Ahiret hayatı Yaratılış ve diriliş Ahiret üzerine tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara sınav sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yaratılış Nazariyeleri, atomculuk ve Demokrit, Darvinizm İslam filozofları vesudur nazariyesi İlk İnsan Hakkında araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Kuranda yaratılış şekilleri Kur'anda ilgili ayetleri tespit etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Ölüm ve Ecel Ölüm hakkında düşünme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Ruh-Beden ilişkisi Makale ve kitap tespit etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Tekrar yaratılış ve gerekliliği Ba's ve Haşr kavramlarını analiz etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 İmamet ve siyaset Halifelik üzerine araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Mehdilik ve müceddidlik Ansiklopedi maddelerini okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
16 Final sınavı Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS