INGS404 Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INGS404
Ad Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GÜLDEN İLİN


Dersin Amacı

Öğretmenlik uygulamasında ilk adım olan okulları tanıma, üniversite ile Milli Eğitim'e Bağlı okulların işbirliği içerisinde çalışmasına dayanır. Bu işbirliği için aşağıdaki kurumlar ortaklaşa çalışır; 1. Üniversite danışman hoca 2. Milli Eğitim Okullarından danışman doca 3. Öğretmen adayı. Bu üçlü beraber çalışarak öğretmen adayının okulları, kullanılan materyalleri ve öğrencileri tanımalarına yardımcı olacaktır.

Dersin İçeriği

Ders gözlemi nedir, gözlem ne amaçla yapılır, gözlemin amaçları nelerdir, ders gözlem görevleri, gözlemcinin ders gözlemi konusunda eğitimi, göreve bağlı ders gözleminin önemi

Dersin Ön Koşulu

öğretmenlik uygulaması dersini alıyor olmak

Kaynaklar

Nation and Macalister ((2010). language curriculum design. Rouledge

Notlar

Richard Kiely and Pauline Rea-Dickins (2005). Program Evaluation in Language education PALGRAVE MACMILLAN Language Education


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğretmen adayı olarak zayıf yanlarını tanımlar.
ÖÇ02 İlgili sorun ile ilgili yazın taraması yapar
ÖÇ03 Bir hedef belirleyerek bir eylem planı oluşturur ve rapor hazırlar
ÖÇ04 Konu ile ilgili ders gözlemleri yapar, mentorla ve öğrencilerle görüşmeler yaparak, haftalık yansıtıcı rapor yazar
ÖÇ05 Yaptığı hazırlık doğrultusunda ders planı hazırlar
ÖÇ06 Dersi uygulayarak kayda alır
ÖÇ07 Grup arkadaşları ile dersini tartışır
ÖÇ08 Öz değerlendirme yapar
ÖÇ09 Deneyimi üzerine yansıtıcı düşünceye dayalı haftalık rapor hazırlar
ÖÇ10 Grup arkadaşlarıyla gözlemlenen dersleri tartışır
ÖÇ11 Mentorla gözlemlenen dersleri tartışır
ÖÇ12 Arkadaşları ve danışmanıyla gözlemlenen dersleri tartışır
ÖÇ13 Deneyimleri doğrultusunda yeni ders planı yapar
ÖÇ14 Yeni planı uygulamaya koyar
ÖÇ15 Tüm deneyim temelinde ilgili tüm taraflarla yansıtıcı tartışmalar yapar ve son raporunu yazar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bir öğretmen olarak zayıf yanlarını belirleme Soru/Cevap Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
2 Hedef belirleme Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
3 Yazın tarama Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Gözlem mentorla görüşme ve yansıtıcı değerlendirmelerle haftalık rapor yazma Sınıf gözlemi ve alan notları alma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Ders planı hazırlama Ders planı taslağı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
6 Ders anlatma, dersi kaydetme Ders uygulaması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Akran değerlendirmesi Değerlendirme kriterlerinin belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Rapor yazma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 Öz değerlendirme Öz değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Yeni hedef belirleme Yansıtıcı düşünce Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Hedef belirleyerek uygulamaya koyma Ders planı Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Tartışma - akran değerlendirmesi Tartışma grubu oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Mentorla değerlendirme Görüşmeyi planlama Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
14 Danışmanla değerlendirme Danışmanla görüşme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Tüm sürecin değerlendirmesi Danışman ve akranlar ile toplantı düzenleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Final Sınavları Ders sunumu Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS