İTSS700 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod İTSS700
Ad Seminer
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Aygül DÜZENLİ


Dersin Amacı

Öğrencilerin alanı ile ilgili Türkiye ve dünyadaki alanyazını değerlendirerek özgün çalışma yapmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirler, bununla ilgili alanyazın taraması yapar, değerlendirir, araştırma sürecini planlar, çalışmalarını rapor haline getirir.

Dersin Ön Koşulu

Zorunlu ve seçmeli dersleri almış olmak.

Kaynaklar

"Türkiye Bilimler Akademisi. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi, 2002. " "Üstdal, Muzaffer ve Kural Gülbahar. Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır, Nasıl Yazılır, İstanbul: Beta Basım Yayım, 1997 " Ankara Üniversitesi, SBE, Lisansüstü Tez Yazım Kuralları, Ankara, 2006, http://www.ankara.edu.tr/institutes/sosyal/tez_ onerisi_hazirlama_ yonergesi.html (13 Mayıs 2006). California Berkeley University Library (2009). APA Style Citations (American Psychological Association). Erişim: [http://www.lib.berkeley.edu/instruct/guides/apastyle.pdf]. EriGim Tarihi: 29 Ağustos 2009. Day, A. Robert. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Gülay Aşkar Altay (çev.), 8.Basım, Ankara: TÜBİTAK Yayınları, 2003. Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama. 8. Basım, Ankara: Alkm Yayınevi , 1995. Kuş, E. (2003). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri. Ankara: Anı Yayıncılık.

Notlar

Murray Rowenna Anı Yayıncılık, Tez nasıl yazılır? (Çeviren :Şakir Çınkır) Ankara,2016


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
ÖÇ02 İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
ÖÇ03 Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
ÖÇ04 Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İslam Tarihi ve Sanatları Ana Bilim Dalının alt bilim dalları ile ilgili klasik kaynakları tanır ve kullanır. 5
PÖÇ02 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili çağdaş yerli ve yabancı yayınları takip edebilme becerisine ulaşır. 4
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemlere eleştirel bir zihniyet ve bakış açısı ile yaklaşabilir. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yüksek lisans seviyesinde elde ettiği bilgileri yeniden yorumlayabilme ve üretebilme yetisine sahip olur. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel çalışmalarında ele aldığı konuyu kurgulama ve mantıksal çerçevede kompoze edebilme becerisini kazanır. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yüksek lisans seviyesinde bilimsel çalışmaları elde etmede ve kullanmada modern teknolojik imkanlardan faydalanabilme (basılı, görsel ve işitsel vb.) yeteneğini elde eder. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bu bilimsel faaliyetleri gerçekleştirirken bilimsel, kültürel ve ahlaki değerleri koruyabilme ve bunları içselleştirebilme kabiliyetini haiz olur. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İlahiyat bilimleri ve diğer bilim dallarından istifade ederek disiplinler arası yaklaşımlara açık olur. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İslâm tarihi ve sanatları alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ekip üyesi ve bağımsız olarak yürütebilme becerisini kazanır. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İslam kültür ve medeniyetinin ilim, tarih, sanat, musiki ve edebiyatıyla bir bütün olduğunu kavrar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İslam Tarihi Sanatları Bölümünün alt bilim dalları İslam Tarihi, Türk İslam Edebiyatı, Türk İslam Sanatları ve Türk Dini Musikisi alanlarında ortak bilgi ve yeterliklere sahiptir. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ekiple çalışma becerilerini kullanır 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü'nün alt bilim dalları ile ilgili temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilimsel faaliyetlerini etik kurallara uygun biçimde sürdürür.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi I Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi II Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
3 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi III Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması I Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması I Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
6 Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması II Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
7 Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması III Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
8 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması II Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması III Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması IV Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması V Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması VI Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması VII Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması VIII Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
15 Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması I yazılması Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması II yazılması Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Hazırlanan raporun sunulması yazılması Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 4 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 5 75
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS