Genel Bilgi
Kod | HEM667 |
Ad | Cerrahi Hemşireliğinde Evde Bakım |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVBAN ARSLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Cerrahi hastalıkları hemşirelik bakım modelleri, sağlık organizasyonları ve evde bakım hemşireliği alanı ile ilgili teori ve bilgileri geliştiren, evde bakım alanında etik sorunları ve birey/toplum için önemini bilen, çözüm getiren, ilişkili disiplinlerle bir arada çalışan, evde bakım teknolojilerini takip eden ve kullanan, bilgilerini bütünleştirerek geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyen, kanıt oluşturacak araştırmalar yürüten, evde bakım ile ilgili politikaları, sağlık organizasyonlarını, mevzuat ve yönetmelikleri takip eden ve bilgilerini hemşirelik mesleğine ve toplum sağlığına yansıtmasını sağlar.
Dersin İçeriği
Evde bakımın tarihçesi; Evde bakım; Dünyada Evde bakım hemşireliği; Türkiye de Evde bakım hemşireliği; Evde bakım hemşireliği görev,yetki,sorumlulukları; Cerrahi geçiren hastalarda evde bakım gereksinimleri; Cerrahi geçiren hastalarda evde bakım ilkeleri; Dreni olan hastalarda evde bakım ; Evde yara bakımı ; Amputasyon yapılan hastalarda evde bakım; Mastektomili hastalarda evde bakım; Kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları için engeller
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Yılmaz M. (Ed.) (2019). Evde Bakım Hemşireliği. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
Notlar
sürekli uluslararası ve ulusal dergiler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Evde bakım hemşireliği ile ilgili bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. |
ÖÇ02 | Evde Bakım Hemşireliği alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. |
ÖÇ03 | Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. |
ÖÇ04 | Cerrahi hastalıkları ile ilgili birey ve ailelerin sorunlarını çözmede vaka yöneticisi olarak rol alabilir. |
ÖÇ05 | Cerrahi hastalıkları ile ilgili klinik rehberler ve klinik uygulama standartları geliştirebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hafta Evde bakımın tarihçesi; | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Evde bakım; | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Dünyada Evde bakım hemşireliği; | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | Türkiye de Evde bakım hemşireliği; | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
5 | Evde bakım hemşireliği görev,yetki,sorumlulukları; | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Cerrahi geçiren hastalarda evde bakım gereksinimleri; | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Cerrahi geçiren hastalarda evde bakım gereksinimleri II | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Cerrahi geçiren hastalarda evde bakım ilkeleri; | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Dreni olan hastalarda evde bakım ; | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Örnek Olay, Tartışma |
11 | Evde yara bakımı ; | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Amputasyon yapılan hastalarda evde bakım; | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Mastektomili hastalarda evde bakım; | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Örnek Olay |
14 | Kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları için engeller | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları için engeller II | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |