Genel Bilgi
Kod | HEM645 |
Ad | Çocuk Yoğun Bakım Hemşireliği II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞENAY ÇETİNKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin, Çocuk Yoğun Bakımda, çocuk ile ailesine tedavi ve bakımı ile ilgili etkin hemşirelik girişiminde bulunması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Çocuklarda Yaşam Desteği Çocuk Yoğun Bakımda Rehabilitasyon. Invazif Ölçümler/Monitorizasyon, Non-İnvazif Ölçümler/Monitorizasyon. ÇYBda Girişimler, Dolaşım Erişim Teknikleri Çocuklarda Havayolu ve Trakeal Entübasyon.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Pediatri Hemşireliği. Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (Edts). 3. Baskı. 17. Bölüm. Adana: Akademisyen Tıp Kitabevi. 2021. ss. 709-754. ISBN: 978-625-8430-10-3
Notlar
Üniversitenin abone olduğu veritabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrencinin Çocuk Yoğun Bakım Hemşireliğinin temel kavram ve uygulamalarını tanımlayabilmesi, |
ÖÇ02 | Çocuk Yoğun Bakım Hemşiresinin niteliklerini tanımlayabilmesi, |
ÖÇ03 | Yoğun Bakımdaki çocuk ve ailelere, fiziksel, psikolojik ve sosyal olarak bütüncül yaklaşım becerisini kullanabilmesi, uygun hemşirelik bakımını yapabilmesi hedeflenmektedir. |
ÖÇ04 | ÇYBÜ de Girişimler, Dolaşım Erişim Teknikleri Çocuklarda Havayolu ve Trakeal Entübasyon. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çocuk Yoğun Bakım Kavramı ve Yatış-Çıkış Endikasyonları. Dünyada ve ülkemizde Çocuk Yoğun Bakım, Çocuk Yoğun Bakımla İlgili Adli Tıp Sorunları. Çocuk Yoğun Bakım Ünitesi (ÇYB) Tasarımı ve Ünite Özellikleri, Çocuklarda Yaşam Desteği. | İlgili kitaplardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Çocuk Yoğun Bakımda Rehabilitasyon. Yaşam Sonu Bakım. | İlgili kitaplardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | ÇYBÜ de Girişimler, Dolaşım Erişim Teknikleri Çocuklarda Havayolu ve Trakeal Entübasyon. | İlgili kitaplardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Kalp Akciğer Etkileşimleri. Solunum Dolaşım Desteği, Konjestif Kalp Yetmezliği, İnflamatuar Kalp Hastalıkları. ÇYB da Disritmiler, Deoperatif Kardiyak Yoğun Bakım | İlgili literatürden okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Çocuklarda Solunum Sıkıntısı ve Yetmezliği Mekanik Ventilasyon Yöntemleri-Uygulamaları Akut Solunum Sıkıntısı Sendromu | İlgili literatürden okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Yüksek Frekanslı Ventilasyon, Non-İnvazif Ventilasyon Mekanik Ventilasyonda Solunum Teknikleri, Mekanik Ventilasyonun Etkileri ve Komplikasyonları, Mekanik Ventilasyonda Değerlendirme-Filtrasyon | İlgili literatürden okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Yoğun Bakımda İnhalasyon Tedavisi, Mekanik Ventilasyondan Ayırma Evde Ventilasyon Uygulamaları | İlgili literatürden okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Sıvı-Elektrolit ve Nefroloji Sıvı-Elektrolit Bozuklukları Asit-Baz Denge Bozuklukları ve Tedavisi | İlgili literatürden okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Hipertansiyon, ABY, Hemolitik Üremik Sendrom Böbrek Destek Tedavileri | İlgili literatürden okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Bilinç Düzeyinin Değerlendirilmesi ve İzlemi Kafa içi Basıç-Artışı Sendromu Status Epileptikus | İlgili literatürden okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Akut Beyin Hasarı ve Beyin Resüsitasyonu. Beyin Ölümü | İlgili literatürden okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Metabolizma Endokrin YB Gerektiren Metabolik Hast. YB Hastalarında Adrenal Yetmezlik Feokromositoma | İlgili literatürden seminer hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Kritik Hastalarda Hiperglisemi ve İnsülin Tedavisi Hiperglisemi Kritik Hastalarda Kalsiyum Metabolizması Bozuklukları Diyabetik Ketoasidoz Çoklu Organ Yetmezliği | İlgili literatürden seminer hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
15 | Hematoloji ve Onkoloji, Hematolojik ve Onkolojik Aciller Kan ve Kan Ürünleri Transfüzyonu | İlgili literatürden seminer hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,52 | ||
AKTS | 6 AKTS |