HEM637 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Kullanılan Kuramlar

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM637
Ad Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Kullanılan Kuramlar
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ŞENAY ÇETİNKAYA


Dersin Amacı

Bu derste, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği kapsamında yer alan temel kavramlar ve yaklaşımlar incelenir. Bakımda fiziksel, sosyal ve psikolojik yönde bütüncül ve insancıl anlayış geliştirmeye yönelik bilgi kazandırır.

Dersin İçeriği

Sağlık ve Hastalık kavramı. Çocuk sağlığı ve sağlığın geliştirilmesi. Çocuk Hemşireliğine Felsefi Bakış Çocuk Hemşireliğinde Amaç ve Roller. Hemşirelik Kuramcıları Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde kullanılan hemşirelik kuramları

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Pediatri Hemşireliği. Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (Edts). 3. Baskı. 17. Bölüm. Adana: Akademisyen Tıp Kitabevi. 2021. ss. 709-754. ISBN: 978-625-8430-10-3

Notlar

Üniversitenin abone olduğu veri tabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Doktora öğrencisinin çocuk sağlığı ve hemşireliğinde yer alan temel kavramları öğrenmesidir
ÖÇ02 Öğrencinin sağlıklı/hasta çocuk ve ailesine yaklaşımda bakım modellerini öğrenmesi hedeflenmektedir
ÖÇ03 Öğrencinin sağlıklı/hasta çocuk ve ailesine yaklaşımda bakım modellerini kullanabilmesi beklenir
ÖÇ04 Öğrencinin Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde kullanılan bakım modellerini öğrenmesi beklenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sağlık ve Hastalık kavramı. Çocuk sağlığı ve sağlığın geliştirilmesi. ilgili konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Çocuk Hemşireliğine Felsefi Bakış Çocuk Hemşireliğinde Amaç ve Roller ilgili konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Dünyada ve ülkemizdeki sağlık politikaları ilgili konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Hemşirelik Kuramcıları Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde kullanılan hemşirelik kuramları Kuramcılar hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde kullanılan hemşirelik kuramları Kuramcılar hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde kullanılan hemşirelik kuramlarına devam Kuramcılar hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarına ait Hemşirelik Tanıları ilgili konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Kronik hastalığı olan çocuk ve ailesinde örnek bakım modellerinin incelenmesi ilgili konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Kronik hastalığı olan çocuk ve ailesinde örnek bakım modellerinin incelenmesinin devamı ilgili konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Çocuklarda Ağrı Teorileri. ilgili konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Ağrısı olan çocuklarda bakım modelleri ilgili konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
13 NIC ve NOC hakkında ülkemizdeki gelişmeler ilgili konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Ülkemizde uygulanan hemşirelik bakım modellerine dair literatür taraması ilgili konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Ülkemizde uygulanan hemşirelik bakım modellerine dair literatür taramasına devam ilgili konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS