HEM634 İleri Aile Sağlığı ve Hemşireliği II

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM634
Ad İleri Aile Sağlığı ve Hemşireliği II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ŞENAY ÇETİNKAYA


Dersin Amacı

Doktora öğrencisine, aile kavramı, sağlıklı ailedeki rol ve kavramlar, sağlıklı ailedeki kurallar, aileye yaklaşım teknikleri hakkında bilgi kazandırmaktır. Sağlıklı aile hakkında edindiği bilgi donanımını çocuk hemşirelerine aktarabilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Doktora öğrencisine, aile kavramı, sağlıklı ailedeki rol ve kavramlar, sağlıklı ailedeki kurallar, aileye yaklaşım teknikleri hakkında bilgi kazandırmak. Klinikteki çocuk hemşirelerine ailede gelişimsel kriz dönemlerinde danışmanlık yapabilecek bilgiyi kazandırmak.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Pediatri Hemşireliği. Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (Edts). 3. Baskı. 17. Bölüm. Adana: Akademisyen Tıp Kitabevi. 2021. ss. 709-754. ISBN: 978-625-8430-10-3

Notlar

Pediatri Hemşireliği. Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (Edts). 3. Baskı. 17. Bölüm. Adana: Akademisyen Tıp Kitabevi. 2021. ss. 709-754. ISBN: 978-625-8430-10-3 Üniversitenin abone olduğu veri tabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Klinikteki çocuk hemşirelerine ailede gelişimsel kriz dönemlerinde danışmanlık yapabilir
ÖÇ02 Klinikteki çocuk hemşirelerine, akut ve/veya kronik hastalığı olan çocuğun ailesine danışmanlık yapabilir
ÖÇ03 Klinikteki çocuk hemşirelerine aileye yaklaşım teknikleri hakkında bilgi kazandırabilir
ÖÇ04 Doktora öğrencisine, aile kavramı, sağlıklı ailedeki rol ve kavramlar, sağlıklı ailedeki kurallar, aileye yaklaşım teknikleri hakkında bilgi kazandırmaktır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 GİRİŞ Ders programı ve içerik hakkında ön görüşme. ilgili kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Hasta Çocuk Kontrolünde Aileye Yaklaşım ilgili kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Acile Gelen Çocuk Muayenesinde Aileye Yaklaşım ilgili kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
4 Hastanede Yatan Çocuğun Ailesine Danışmanlık ilgili kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Gelişimsel Krizde Aileye Yaklaşım/Danışmanlık ilgili kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Benzetim
6 Çevresel Etkilerin Aile Sağlığına Etkileri ilgili kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Kitle İletişim Araçlarının Çocuk ve Ailesi Tarafından Kullanımı ilgili kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kitle İletişim Araçlarının Aile Sağlığına Etkileri ilgili kaynaklardan seminer hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Yüksek Riskli Yenidoğana Sahip Aileye Yaklaşım ilgili kaynaklardan seminer hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Akut Hastalığı Olan Çocuğun Ailesine Aile Merkezli Yaklaşım ilgili kaynaklardan seminer hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
12 Kronik Hastalığı Olan Çocuğun Ailesine Aile Merkezli Yaklaşım ilgili kaynaklardan seminer hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Problem Çözme
13 Gelişme Geriliği Olan Çocuğun Ailesine Danışmanlık ilgili kaynaklardan seminer hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Otistik Çocuk ve Ailesine Yaklaşım ilgili kaynaklardan seminer hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
15 Engelli Çocuğun Ailesine Danışmanlık. Boşanmanın Çocuk Sağlığına Etkisi ilgili kaynaklardan seminer hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS