Genel Bilgi
Kod | HEM013 |
Ad | Hemşirelikte Yönetim II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SERAP TORUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin, yönetici hemşireler için gerekli olan temel becerileri kuramsal ve uygulamalı olarak incelemesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Yönetim süreci aşamaları ( planlama, örgürleme, yöneltme, kontrol), sağlık politikaları ve hemşirelik alanına yansımaları, örgüt iklimi ve oluşturulmasını kapsar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Baykal Ü, Türkmen E. Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. Koç S. Yönetici Hemşireliğe Giden Yolda Adım Adım, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2016. Eren E. Yönetim ve Organizasyon(Çağdaş ve Küresel yaklaşımlar), Beta Basım, Yayım, İstanbul 2010. Brown M., Nursing Management Issues and Ideas , Aspen Pub., 1992.
Notlar
Baykal Ü, Türkmen E. Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. Koç S. Yönetici Hemşireliğe Giden Yolda Adım Adım, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2016. Eren E. Yönetim ve Organizasyon(Çağdaş ve Küresel yaklaşımlar), Beta Basım, Yayım, İstanbul 2010. Brown M., Nursing Management Issues and Ideas , Aspen Pub., 1992. Douglass L.M., The Effective Nurse Leader and Manager , Fourth Ed., Mosby, 1992. Gilles D.E., Nursing Management A Systems Approach , Third Ed., Saunders, Philadelphia, 1994. Hyett K., Nursing Management Handbook , Churchill Livingstone, 1988. Kelly-Heidenthal, P. Nursing Leadership&Managenet , Thomson-Delmar, 2003. Kron T., Gray A., The Management of Patient Care , Sixth Ed., Saunders Comp., 1987. La Monica E., Nursing Leadership and Management an Experiential Approach , Wadsmorth Health Science, 2005. Liebler J.G., et all., Management Principles for Health Professionals , Aspen Pub., 1992. Luthans F., Organizational Behavior , Seventh Ed., Mc Graw-Hill, 1995. Marriner-Torney A., Guide to Nursing Management and Leardership, Mosby, 1996. Marquis B.L., Huston C.J., Management Decision Making for Nurses , Lippincott, 1999. Peker Ö., Yönetimi Geliştirmenin Sürekliliği , TODAİE Yayın, N.258, Ankara, 1995.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kalite yönetimini benimser. |
ÖÇ02 | Stratejik yönetimin uygulanmasına önem verir, |
ÖÇ03 | Yönetsel rol ve becerileri sergiler. |
ÖÇ04 | Yönetim fonksiyonlarını etkili bir şekilde kullanır. |
ÖÇ05 | Yönetim kuramları arasındaki farklılıkları açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kontrol ve Disiplin | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | Performans Yönetimi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Stres Yönetimi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Ast Üst İlişkileri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Rol Oynama |
5 | Risk Yönetimi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ekip Çalışması ve Komiteler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Örgütsel Kültür | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | okuma, yazma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Örgütsel iklim | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Bütçe Yönetimi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Kariyer Planlama-Koçluk-Mentorluk | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sağlık Bakımında Etik Sorunlar; Yasalar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Hemşirelerin Sağlığı ve Mesleki Riskler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sağlık Politikaları, Hemşirelikte Sendikalaşma | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Kanıta Dayalı Yönetim | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |