Genel Bilgi
Kod | SÖ718 |
Ad | Türkçe Öğretiminde Metin Tahlilleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Metinlerin nasıl analiz yapılacağı, türlere göre analiz yöntemlerinin öğretimi amaçlanır.
Dersin İçeriği
Türkçe dersi içinde yer alan metinlerin nasıl analiz edileceği anlatılır. Metinlerin içinde yer alan kavramlar, tema, ana fikrin nasıl bulunacağı anlatılır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Eleştiri Kuramları ve Metin Tahlilleri / Edebiyat Yazıları 2 Ulaş Bingöl
Notlar
Konuyla ilgili yazılmış diğer makale ve kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkçe dersinin amaçlarını fark eder |
ÖÇ02 | Türkçe dersinin kitaplarında bulunması gereken biçim özellikleri öğrenir |
ÖÇ03 | Türkçe dersi kitaplarında bulunması gereken içerik özelliklerini öğrenir |
ÖÇ04 | Türkçe dersinde bulunması gereken metin türleri ni bilir |
ÖÇ05 | Türkçe dersinde yer alan metinlerde bulunması gereken temaları öğrenir |
ÖÇ06 | Türkçe dersinde bulunması gereken değerleri öğrenir |
ÖÇ07 | Metinlerde yer alan karakterlerin incelenmesini öğrenilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği tanıtılır | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Türkçe dersinin amaçları anlatılır | önceden önerilmiş makaleler ökünarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Türkçe dersin kitaplarında bulunması gereken biçim özellikleri anlatılır | önceden önerilmiş makaleler ökünarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Türkçe ders kitaplarında yer alan içerik özellikleri anlatılır | önceden önerilmiş makaleler ökünarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Türkçe metinlerinde bulunması gereken türler anlatılır | önceden önerilmiş makaleler ökünarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Metinlerde yer alması gereken konular anlatılır | önceden önerilmiş makaleler ökünarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Metinlerde yer alması gereken dil ve anlatım özellikleri anlatılır | önceden önerilmiş makaleler ökünarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Metinlerin türlere göre analizi anlatılır | önceden önerilmiş makaleler ökünarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Öğretici metinlerin analizi anlatılır | önceden önerilmiş makaleler ökünarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Eğlendirici metinlerin analizi anlatılır | önceden önerilmiş makaleler ökünarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Gezi yazılarının analizi anlatılır | önceden önerilmiş makaleler ökünarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Metinlerde yer alan karakterlerin nasıl analiz yapılacağı anlatılır | önceden önerilmiş makaleler ökünarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Metinlerdeki mekan analizi anlatılır | önceden önerilmiş makaleler ökünarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | metinlerde yer alan kişi zaman mekan olay analizi anlatılır | önceden önerilmiş makaleler ökünarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |