Genel Bilgi
Kod | CHH572 |
Ad | Tamamlayıcı Tedaviler ve Hemşirelik |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVBAN ARSLAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Tamamlayıcı tedavi yöntemlerinin hemşirelikteki yeri ve önemini kavramaktır.
Dersin İçeriği
Hemşirelik bakımında tıbbi tedavinin etkinliğini arttırmak ve sağlığı geliştirmek amacıyla kullanılan tamamlayıcı yöntemlerin kullanımı ve izlemini içeren bir alandır.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu ya da yan koşulu bulunmamaktadır
Kaynaklar
1. Demirdağ, S. Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları. Hipokrat Kitabevi, 2020. 2. Sternberg McClafferty, EMH. Klinik Uygulamada Zihin Beden Tıbbı. Celsus Kitabevi, 2020. 3. Dosay-Akbulut, M. Bireysel Tıp ve Alternatif Tıp: Tanım, Uygulamaları ile Kullanım Olasılıkları ve Kısıtlamaları. Nobel Tıp Kitabevi, 2020.
Notlar
1. Ç.Ü. TEZ YAZIM MERKEZİ TARAFINDAN ARŞİVLENEN TEZLER 2. YURTİÇİ VE YURTDIŞI SÜRELİ YAYINLAR
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tamamlayıcı tedaviler konusunda yeterli bilgiye sahip olur ve hangi durumlarda kullanacağını bilir. |
ÖÇ02 | Tamamlayıcı tedavi yöntemlerini bilir, hasta için tamamlayıcı tedavi uygulamasının uygunluğunu tanılar. |
ÖÇ03 | Tamamlayıcı tedavinin hastanın sağlık durumu üzerindeki etkilerini değerlendirir. |
ÖÇ04 | Tamamlayıcı tedavi uygulamalarında gelişebilecek komplikasyonları tanımlayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Cerrahi hemşireliğinin rol ve işlevlerini bilme, | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Vücudun fizyolojik ve patolojik süreçlerini ve cerrahi hastalıkların patolojik süreçleri bilme, | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Cerrahi girişim gerektiren hastalıklara ilişkin güncel bilgiye sahip olma, | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elde ettiği bilgileri analiz edip yorumlayabilme becerisine sahip olabilme, | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir cerrahi hastasının perioperatif bakımını kapsamlı olarak planlayıp uygulama, | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Cerrahi hemşireliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri bakıma yansıtabilme, | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kanıta dayalı uygulamaları cerrahi hastasının bakımına yansıtabilme, | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Cerrahi hastasının bakımında yenilikçi yaklaşımları meslektaşlarına ve hemşirelik öğrencilerine aktarmada model olabilme, | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekip içinde veya ekipler arasında uyum içinde çalışabilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Cerrahi hemşireliği ile ilgili bilgilerini, ulusal ve uluslararası güncel kaynaklardan yararlanarak geliştirebilme, | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapabilme, | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, erişilen çıktıları etkin ve sistematik olarak raporlayabilme, | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güvenli cerrahi uygulamasında öncü olma, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Cerrahi hastası ve bakım veren aile üyelerinin eğitim gereksinimlerine yanıt verecek öğretim becerilerini kullanabilme. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tamamlayıcı tedavilerin tanımı ve tarihçesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Tamamlayıcı tedavilerin Türkiye ve Dünya’daki Durumu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Tamamlayıcı ve Alternatif Tedaviler Yönetmeliği | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Akupunktur | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Apiterapi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Dokunma, gevşeme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Masaj | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Homeopati | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Müzikterapi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Refleksoloji | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Fitoterapi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Beslenme ve vitaminler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Meditasyon | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Akupresür | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |