KDH577 Literatür Tarama Makale Hazırlama

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod KDH577
Ad Literatür Tarama Makale Hazırlama
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EVŞEN NAZİK


Dersin Amacı

Bu ders öğrencinin iyi bir literatür ve kaynak taraması yapabilmesini ve makale yazabilmesini amaçlar.

Dersin İçeriği

Bu ders, literatür taramanın amacını, önemini, kapsam ve içeriğini kavrayarak etkin tarama yapma ve yazma konularını içerir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

1. Sümbüloğlu, K., ‘Sağlık Bilimlerinde Araştırma Teknikleri ve İstatistik’, Mariş Yayınları, Ankara, 1978. 2. Güler, Ç., Akın L. (2006) Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara 3. Sencer, M. ve Sencer, Y., ‘Toplumsal Araştırmalarda Yöntem Bilim’, Türkiye ve Ortadoğu Amme İdaresi Ens. Yayınları, No: 172, Ankara, 1978. 4. Aksakaoğlu G. Sağlıkta Araştırma Teknikleri ve Analiz Yöntemleri. İzmir, Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörlük Matbaası.2001. 5. Karasar, N. (1995) Bilimsel Araştırma Yöntemi, 7. Basım

Notlar

Google scholar, Pubmed, Cochrane library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Verilen bir konuda detaylı literatür araştırması yapabilir.
ÖÇ02 Topladığı bilgileri sentezleyebilme, analiz edebilme ve yorumlayabilir.
ÖÇ03 Ulaştığı sonuçları bilimsel bir rapor haline getirebilir.
ÖÇ04 Ulaştığı sonuçları topluluk önünde sunabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede doğum ve kadın hastalıkları hemşireliğindeki yeni yaklaşımları kullanır. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırmadan elde ettiği sonuçları doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği uygulamalarına yansıtır. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarına eleştirel gözle bakar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Literatür taraması nedir, nasıl yapılır? Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Süreli yayın nedir, takibi nasıl yapılır? Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Makale yazma kuralları Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Verilen bir konuda detaylı literatür araştırması yapma ve tartışma-1 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Verilen bir konuda detaylı literatür araştırması yapma ve tartışma-2 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Verilen bir konuda detaylı literatür araştırması yapma ve tartışma-3 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Verilen bir konuda detaylı literatür araştırması yapma ve tartışma-4 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar belirlenen konuda literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
9 Verilen bir konuda makale yazma-1 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Verilen bir konuda makale yazma-2 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Verilen bir konuda makale yazma-3 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Verilen bir konuda makale yazma-4 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Verilen bir konuda makale yazma-5 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Verilen bir konuda makale yazma-6 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
15 Verilen bir konuda makale yazma-7 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları dersle ilgili kaynaklara çalışma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları dersle ilgili kaynaklara çalışma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS