RTST702 Dijital Çağda Radyo ve Televizyon

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RTST702
Ad Dijital Çağda Radyo ve Televizyon
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Radyo ve televizyon programlarının dünden bugüne tarihsel gelişimini inceleyerek dijital ortamda yeni radyo ve televizyon programlarının güncel yapılarını ele almak.

Dersin İçeriği

Dijital ortamda radyo ve televizyon programları.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

WİİLİAMS, R (2003). Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim. Ankara: Dost.

Notlar

Görsel Kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Radyo program türlerinin farklılıklarını açıklar.
ÖÇ02 Televizyon program türlerinin farklılıklarını açıklar.
ÖÇ03 Radyo ve televizyon programlarının dijital çağda dönüşümünü açıklar.
ÖÇ04 Yeni program türlerini toplumsal açıdan araştırır.
ÖÇ05 Dijital çağda radyo ve televizyon alanındaki farklılıkları güncel yanlarıyla ele alır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin farklı alanlarında düşünme ve kendi uzmanlık uygulamaları içine uyarlama ve araştırma yapabilme bilgisine sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinemanın toplum ve kültür ile bağlantılarını kavrayabilir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema ile teknoloji ve toplum arasındaki ilişkiselliği sorgulayıp, alanın değişen bilimsel dinamiklerini kavrayabilir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisi arasında bağlantılar geliştirebilir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını organize eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanatsal, toplumsal, ekonomik ve siyasal gelişmelerle radyo, televizyon, sinema alanı arasında ilişki kurar. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme becerisini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders hakkında genel bilgilendirme WİİLİAMS, R (2003). Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim. Ankara: Dost. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Türkiye’de radyo yayıncılığının tarihsel gelişimi Ahıska, Meltem, Radyonun Sihirli Kapısı, Metis, İstanbul 2005 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Türkiye’de radyo yayıncılığının tarihsel gelişimsürecinde dönemler İlaslan, S. (2014). Türkiye’de Radyonun Unutulan Sesleri: 1945-1980 Arasında Devlet Radyoları Dışında . Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi , (21) , 118-142 . Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Türkiye’de TVyayıncılığının tarihsel gelişimi İlaslan, S. (2021). Televizyonun Teknik Gelişimi ve Tanımlanmasının Türkiye’deki Yansımaları: 1930’larda Televizyonu Tanıma Çabaları . Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi , (37) , 215-238 . Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Yayıncılığın dijitalleşmesi Castells, M. (2008). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür: Ağ Toplumunun Yükselişi. (E. Kılıç, Çev.), İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 DİJİTALLEŞME BAĞLAMINDA TELEVİZYON YAYINCILIĞININ DÖNÜŞÜMÜ Eriksson, Y. (2019). Digitalization of Society: What Challenges Will Users Meet. HBiD, 125-129. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Etkileşimli Televizyon Yayıncılığı ENSEN, J. F. & TOSCAN, C. (1999). Interactive Television: TV of the Future or the Future of TV? Aalborg: Aalborg University Press. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav - Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Dijital çağda radyo ve televizyon üzerine araştırmalar Pavlik, J. V. (2008). Media in the digital age. Columbia University Press. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Günümüzde radyo üzerine araştırmalar Tacchi, J. (2000). The need for radio theory in the digital age. International Journal of Cultural Studies, 3(2), 289-298. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Dijital medyanın kullanıcıları Spiro Kiousis (2001) Public Trust or Mistrust? Perceptions of Media Credibility in the Information Age, Mass Communication and Society, 4:4, 381-403 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Siber demokrasi ve RTV Wilhelm, A. G. (2000). Democracy in the digital age: Challenges to political life in cyberspace. Psychology Press. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Dijital ortamlarda güçlü içerikler yaratma Geller, V. (2012). Beyond Powerful Radio: A Communicator's Guide to the Internet Age—News, Talk, Information & Personality. CRC Press. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Medyanın yeni biçimleri Anttiroiko, A. V. (2003). Building strong e-democracy: the role of technology in developing democracy for the information age. Communications of the ACM, 46(9), 121-128. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Öğrenci çalışmalarının sunumu1 Keohane, R. O., & Nye Jr, J. S. (1998). Power and interdependence in the information age. Foreign Aff., 77, 81. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 öğrenci çalışmaları sunum 2 Kurtuluş Özyazıcı, (2020). Beyazperdede Radyolu Filmler, ISSN 2149-9446 | Cilt 05 | Sayı 09 | Ocak 2020 |Radyo: Dün, Bugün, Yarın. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
17 Yarıyıl Sonu Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2023 09:36