Genel Bilgi
Kod | STA789 |
Ad | İleri Desen, Renk Araştırması ve Stüdyo Uygulamaları I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NİMET KESER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, farklı sanat hareketlerinin ve dönemlerin desen yaklaşımlarını, renk ilişkilerinin incelenmesi aracılığıyla öğrencilerin özgür bir dil biçimlendirmesini desteklemeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders, resim sanatında desene ve renge ilişkin teorilerin incelenmesi ve uygulama çalışmalarını
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Josef Albers, Interaction of Colors. Johannes Itten, The Elements of Color. Johann Wolfgang von Goethe, Renk Öğretisi.
Notlar
Online müzeler, makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanatta kullanılan yaygın renk ilişkilerini tanımlar |
ÖÇ02 | Renge ilişkin kuramları açıklar |
ÖÇ03 | Sanatta desenin anlamını açıklar |
ÖÇ04 | Özgün bir kişisel desen üslubu geliştirir. |
ÖÇ05 | Özgün bir kişisel renk paleti geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Desen nedir? | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Rönesans'tan Modern döneme Batı sanatında desen | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Doğu sanatında desen | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Renk nedir? Renk teorileri I. | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Renk nedir? Renk teorileri II. | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Rengin unsurları I. | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Rengin unsurları II. | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Yarı yıl sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Renk ve desen araştırmalarına yönelik uygulama çalışmaları I. | Eskiz ve taslak hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Renk ve desen araştırmalarına yönelik uygulama çalışmaları II. | Eskiz ve taslak hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Renk ve desen araştırmalarına yönelik uygulama çalışmaları III. | Eskiz ve taslak hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Renk ve desen araştırmalarına yönelik uygulama çalışmaları IV. | Eskiz ve taslak hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
13 | Renk ve desen araştırmalarına yönelik uygulama çalışmaları V. | Eskiz ve taslak hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
14 | Portfolyo, sanatçı ifadesi yazımı çalışmaları | Sanatçı portfolyolarının ve ifadelerini inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
15 | Sergi düzenleme araştırmaları | Sergi örneklerinin araştırlması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Yazılı Sınav |
|
17 | Yıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |