STA737 Çağdaş İç Mekan Problemleri ve Analizi I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA737
Ad Çağdaş İç Mekan Problemleri ve Analizi I
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi FEHİME YEŞİM GÜRANİ


Dersin Amacı / Hedefi

Çağdaş iç mekan düzenlemelerinde farklı yaklaşımların getirdiği problemleri belirlemek, işlev ve kullanıcı gereksinimleri doğrultusunda yeterli konfor şartlarını sağlayacak oluşum problemlerini işlevsel ve estetik boyutlar doğrultusunda saptamaktır

Dersin İçeriği

Çağdaş iç mekan düzenlemelerinde farklı yaklaşımların getirdiği problemleri belirlemek.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Çalışma alanı ile ilgili yayınlar

Notlar

Çalışma alanı ile ilgili yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır,
ÖÇ02 İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur
ÖÇ03 İç mimari araştırmaya yönelik analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi edinir
ÖÇ04 İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği kazanır,
ÖÇ05 İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluğa sahip olur,


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin konusu, amacı, çalışma yöntemi ile çalışma konularının belirlenmesi ders bilgi paketinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Öneri Konuların Sunumu ve Tartışılması Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Belirlenen konu ile ilgili mekan problemlerinin tanımıve tanıtımı Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Belirlenen konu ile ilgili mekan problemlerinin tanımı ve tanıtımı (örnek 2) Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Probleme yönelik araştırma yöntemi geliştirme Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Belirlenen konularda yapılan literatür taramasının değerlendirilmesi Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Belirlenen konularda yapılan araştırmanın tartışılmasıve sunumu Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Sunum Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
9 Araştırmaların Sunumu ve Tartışma Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Araştırmaların Sunumu ve Tartışma (Örnek 2) Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Araştırmaların Sunumu ve Tartışma (Örnek 3) Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Çağdaş iç mekan problemlerinin seçilmiş örnekler üzerinde analiz edilmesi ve Ön değerlendirme Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Çağdaş iç mekan problemlerinin seçilmiş örnekler üzerinde analiz edilmesi Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Çağdaşiç mekan problemlerinin seçilmiş örnekler üzerinde analiz edilmesi 2 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Çağdaşiç mekan problemlerinin seçilmiş örnekler üzerinde analiz edilmesi 3 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödev teslimi Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödev teslimi Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.09.2023 01:34