İHH730 Yüksek Lisans Tezi (Z)

25 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod İHH730
Ad Yüksek Lisans Tezi (Z)
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 25 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ


Dersin Amacı

Tez çalışması ile öğrencinin bilime yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem geliştirme ve bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulama niteliklerinden birini yerine getirmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Tez hazırlamayı ve sunmayı sağlayacak bir derstir.

Dersin Ön Koşulu

Yükseklisans derslerini tamamlamış olmak

Kaynaklar

Pubmed

Notlar

Tez konusuyla ilgili literatürdeki ulaşılabilen kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İç hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik teori ve modellerine dayalı araştırma planlayabilme
ÖÇ02 İç hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik teori ve modellerine dayalı planladığı araştırmayı uygulayabilme
ÖÇ03 İç hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik teori ve modellerine dayalı yaptığı araştırmanın sonuçlarını uygulamaya aktarabilme
ÖÇ04 Tez çalışma süreçlerini ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme.
ÖÇ05 Yaptığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlayabilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır
PÖÇ02 Belirsiz Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır
PÖÇ03 Belirsiz Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. 5
PÖÇ04 Belirsiz Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ05 Belirsiz Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. 4
PÖÇ06 Belirsiz Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar.
PÖÇ07 Belirsiz Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrenci ve tez danışmanın belirleyeceği konular Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Tez konusunun Belirlenmesi Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Tez önerisinin sunumu Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 İzinlerin alınması Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Literatür taramaya devam Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Verilerin Toplanması 1 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Verilerin Toplanması 2 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 İstatistiksel analiz 1 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
9 İstatistiksel analiz 2 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Genel Bilgilerin yazımı Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Bulguların Yazılması 1 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Bulguların yazılması 2 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Tartışma 1 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Tartışma 2 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Sonuç ve Öneriler Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Tez basımı Tez basımına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Tez sunumu Tez sunumuna hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 20 300
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 18 270
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 615
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,60
AKTS 25 AKTS