İHH715 Seminer Dersi

3 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod İHH715
Ad Seminer Dersi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ


Dersin Amacı

Bu ders öğrencinin, literatür araştırması yaparak güncel ve mesleki konularla ilgili bilgi toplamasını, topladıkları bilgiyi sentezleyerek tartışmalarını amaçlar.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında bilimsel araştırmanın esasları ve tez yazımındaki önemli konular ele alınacaktır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı 2021 İç Hastalıları Hemşireliği Akıl Notları 2016

Notlar

Ç.Ü. TEZ YAZIM MERKEZİ TARAFINDAN ARŞİVLENEN TEZLER ULUSAL VE ULUSLARARASI SÜRELİ YAYINLAR


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Topladığı bilgileri sentezleyebilme, yorumlayabilme ve değerlendirebilme
ÖÇ02 İç hastalıkları hemşireliği alanındaki güncel gelişmeler ve kendi çalışmaları ile ilgili konularda ayrıntılı literatür araştırması yapabilme
ÖÇ03 Ders kapsamında bilimsel araştırmanın esaslarını belirleme
ÖÇ04 Tez yazımındaki önemli konular ele alınacaktır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır
PÖÇ02 Belirsiz Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır 5
PÖÇ03 Belirsiz Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir.
PÖÇ04 Belirsiz Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. 4
PÖÇ05 Belirsiz Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. 3
PÖÇ06 Belirsiz Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. 4
PÖÇ07 Belirsiz Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş ve Seminer konularının belirlenmesi Kaynak tarama sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Anlatım
2 Literatür taraması 1 Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
3 Literatür taraması 2 Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
4 Literatür taraması 3 Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
5 Literatür taraması 4 Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
6 Rapor Hazırlama 1 Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
7 Rapor Hazırlama 2 Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Rapor Hazırlama 3 Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
10 Rapor Hazırlama 4 Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
11 Sunum ve tartışma 1 Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
12 Sunum ve tartışma 2 Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
13 Sunum ve tartışma 3 Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
14 Sunum ve tartışma 4 Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
15 Sunum ve tartışma 5 Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavlarına Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü (Saat) 70
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,80
AKTS 3 AKTS