Genel Bilgi
Kod | MG57731 |
Ad | Yönetim Becerileri Geliştirme |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BAHATTİN KARADEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı organizasyonlar ve yönetimle ilgili temel kavram, ilke ve uygulamaların tanıtılmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders “Yönetim nedir?” sorusundan ziyade “Yönetim becerileri nasıl geliştirilir?” sorusu doğrultusunda yönetimin uygulamasına yönelik becerileri geliştirmek için tasarlanmıştır. Bu kapsamda ders özfarkındalık geliştirmek, kişisel stresi yönetmek, sorun çözmek, etkili iletişim kurmak, güç ve nüfuz kazanmak, motivasyonu sağlamak, yetki devretmek, etkili ekipler kurmak ve pozitif bir liderlik sergilemek, değişimi yönetmek, inovasyon yapmak ve yapay zekayı anlamak konularını kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
1) HBR Esaslar (2.Baskı)/ Yayınevi: Optimist Yayınevi/Çevirmen: Melis İnan/ Baskı Yılı: 2013. 2) HBR Yeni Yönetici/ Yayınevi: Optimist Yayınevi/ Çevirmen: İclal Büyük Devrim Özçelik/ Baskı Yılı:2021. 3) HBR Strateji, Optimist Yayınevi, Çevirmen: Melis İnan; 2013 Temmuz. 4) HBR Strateji 2/ Yayınevi: Optimist Yayınevi/ Çevirmen: Taner Gezer/ Yayın Yılı: 2021. 5) HBR Değişim/ Yayınevi: Optimist Yayınevi/Çevirmen: Melis İnan/ Yayın Yılı: 2013 6) HBR Ekipler/ Yayınevi: Optimist Yayınevi/Çevirmen: Melis İnan/ Yayın Yılı: 2015 7) HBR İnovasyon/ Yayınevi: Optimist Yayınevi/Çevirmen: Melis İnan/ Yayın Yılı: 2015. 8) HBR Yapay Zeka/Yayınevi: Optimist Yayınevi/Çevirmen: Nadir Özata/Yayın Yılı: 2020.
Notlar
.1) Bulutların Üzerine Tırmanırken: THY Bir Dönüşüm Öyküsü/Yazar: Cem Kozlu/Yayınevi: Remzi/Yıl: 2017
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öz farkındalık geliştirme becerilerini açıklar. |
ÖÇ02 | Stres ve zaman yönetimi becerilerini açıklar. |
ÖÇ03 | Çalışanları motive etme becerilerini açıklar. |
ÖÇ04 | Ekip yönetimi becerilerini açıklar. |
ÖÇ05 | İletişim becerilerini açıklar. |
ÖÇ06 | İnovasyon ve teknoloji yönetimi becerilerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve Organizasyon kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve organizasyon alanındaki güncel kavram ve modelleri tanımlama. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve organizasyon alanındaki kavram ve modelleri kullanarak güncel yönetim sorunlarını analiz etme. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve organizasyon alanındaki güncel araştırmaların sonuçlarını yorumlama. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | .İşletme içindeki karşılaştığı yönetim ve organizasyon sorunlarının tespit ve çözümü için uygun yöntemleri belirleme. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yönetim sürecinin temel adımlarını izleyerek uygulayabilme. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Örgüt analizi için kullanılan modelleri etkili bir şekilde kullanma. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yönetim alanında proje geliştirerek hayata geçirebilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yönetim alanında öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlama. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yönetim ve organizasyon alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunma. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapılan tüm çalışmalarda bilimsel araştırma etiğine bağlı kalma. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kendini Tanımak | "Kendini Tanımak", HBR Yönetim ve Psikoloji, s.133-146 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kendini Yönetmek | "Kendini Yönetmek", HBR Esaslar, s.61-86. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Stresle Başa Çıkmak | "Nasıl Kullanacağınızı Bilirseniz Stres Yararlı Olabilir", HBR Yönetim ve Psikoloji, s101-106 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Zorluklar Karşısında Toparlanma | "Zorluklar Karşısında Kendinizi Nasıl Toparlayabilirsiniz?" HBR Yönetim ve Psikoloji, s107-122. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kariyer Bozgunları Sonrasında Toparlanmak | "Kariyer Bozgunlarının Ardından Toparlanmak", HBR Yönetim ve Psikoloji, s.123-131. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İkna Yoluyla Değişim | "İkna Yoluyla Değişim", HBR Değişim, s. 29-50 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Ara Sınav (Ödev) | Makale Özetleri Hazırlamak | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
8 | Zaman Yönetimi | "Yönetime Ayrılan Zaman: Maymun Kimin Sırtında", HBR Yeni Yönetici, s.199-215. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Ekip Kurmak | "Harika Ekipler Kurmanın Yeni Bilimi", HBR Ekipler, s.7-48. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Ekip Yönetimi | "Ekipler Neden Başarısız Olur? Richard Hackman ile Röportaj", HBR Ekipler, s.31-48. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Liderler İçin Duygusal Zeka | "Lideri Lider Yapan Nedir?" HBR Yeni Yönetici, s.107-133. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Değişimi Yönetmek | "Değişimi Yönetmek: Dönüşüm Çabaları Neden Başarısız Kalıyor?", HBR Değişim, s7-27. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Değişim Yönetiminin Zorlukları | "Değişim Yönetiminin Zor Yanı", HBR Değişim, s.209-236. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Yapay Zeka Projelerinde Başarısızlık | "Gerçek Dünya İçin Yapay Zeka", HBR Yapay Zeka, s.7-29. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Yapay Zeka ve Karar Alma | "Algortitmalar da Yöneticilere İhtiyaç Duyar", HBR Yapay Zeka, s.45-56 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,52 | ||
AKTS | 6 AKTS |