Genel Bilgi
Kod | STA1801 |
Ad | Kültür, Kimlik ve Temsil |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı İnsan ve doğa ilişkisinde ortaya çıkan kültürün, Kültürel kimlik ve temsil bağlamında incelenmesidir.
Dersin İçeriği
Tarihi ve Biyo-Kültürel bir varlık olarak insan oluşturduğu kültür kavramsal olarak, kökeni, niteliği, süreci, kitle, popüler ve halk kültürü ayrımları ve gelenek, değerler ve küreselleşme kültürel değişim gibi başlıklar altında ele alınacaktır. Kültürel kimlik ile ilişkisi kurulacaktır.
Dersin Ön Koşulu
aranmaz
Kaynaklar
Tok, Nafiz; Kültür ,Kimlik ve Siyaset, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2003.
Notlar
Necla, M. O. R. A. (2008). Medya ve kültürel kimlik. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 5(1), 1-14. Seidel, S., Hudson, K., & Onur, B. (1999). Müze eğitimi ve kültürel kimlik.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarihsel olarak insan ve kültürü tanımlar, sosyal bilimler kapsamında çeşitli seviyelerde yorumlar |
ÖÇ02 | Günümüz kimlik ve temsil sorunsallarını kültürel bağlamda yorumlar |
ÖÇ03 | Kültür ve kimliğin insan yaşamındaki konumu sosyal bilimler bağlamında tartışır, |
ÖÇ04 | Küreselleşmenin kültürel kimlik etkisini yorumlar |
ÖÇ05 | Kültür kimlik ve temsil ilişkisini kültürlenme, kültürleme ve kültürleşme bağlamında açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kültür Kavramı ve Kuramı | İlgili makale ve kitap bölümünü okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kültürel Süreçler | İlgili makale ve kitap bölümünü okuması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
3 | Kültür, Gelenek ve Değerler | İlgili makale ve kitap bölümünü okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kimlik ve Kültürel Kimlik | İlgili makale ve kitap bölümünü okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Toplumlar ve Kimlik Seçimleri | İlgili makale ve kitap bölümünü okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İnsan ve Kimlik Seçimleri | İlgili makale ve kitap bölümünü okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kültür, Kişilik ve Kimlik | İlgili makale ve kitap bölümünü okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara sınav | bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Simgeler ve Kimlikler | Symbols and Identities | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Kimlik ve Farklılık | İlgili makale ve kitap bölümünü okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Kültürel Çeşitlilik, Kimlik ve Kültürel Haklar | İlgili makale ve kitap bölümünü okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Kültürel Kimlik ve temsil | İlgili makale ve kitap bölümünü okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kültürel Kimlik, etniklik | İlgili makale ve kitap bölümünü okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Kültürel Kimlik, etniklik ve Temsil | İlgili makale ve kitap bölümünü okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Kültürel Kimlik, Değişim ve Temsil | İlgili makale ve kitap bölümünü okuması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yıl Sonu Sınavı | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Yıl Sonu Sınavı | Bireysel Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |