STA1801 Kültür, Kimlik ve Temsil

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA1801
Ad Kültür, Kimlik ve Temsil
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı İnsan ve doğa ilişkisinde ortaya çıkan kültürün, Kültürel kimlik ve temsil bağlamında incelenmesidir.

Dersin İçeriği

Tarihi ve Biyo-Kültürel bir varlık olarak insan oluşturduğu kültür kavramsal olarak, kökeni, niteliği, süreci, kitle, popüler ve halk kültürü ayrımları ve gelenek, değerler ve küreselleşme kültürel değişim gibi başlıklar altında ele alınacaktır. Kültürel kimlik ile ilişkisi kurulacaktır.

Dersin Ön Koşulu

aranmaz

Kaynaklar

Tok, Nafiz; Kültür ,Kimlik ve Siyaset, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2003.

Notlar

Necla, M. O. R. A. (2008). Medya ve kültürel kimlik. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 5(1), 1-14. Seidel, S., Hudson, K., & Onur, B. (1999). Müze eğitimi ve kültürel kimlik.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarihsel olarak insan ve kültürü tanımlar, sosyal bilimler kapsamında çeşitli seviyelerde yorumlar
ÖÇ02 Günümüz kimlik ve temsil sorunsallarını kültürel bağlamda yorumlar
ÖÇ03 Kültür ve kimliğin insan yaşamındaki konumu sosyal bilimler bağlamında tartışır,
ÖÇ04 Küreselleşmenin kültürel kimlik etkisini yorumlar
ÖÇ05 Kültür kimlik ve temsil ilişkisini kültürlenme, kültürleme ve kültürleşme bağlamında açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar .
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 2
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kültür Kavramı ve Kuramı İlgili makale ve kitap bölümünü okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Kültürel Süreçler İlgili makale ve kitap bölümünü okuması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
3 Kültür, Gelenek ve Değerler İlgili makale ve kitap bölümünü okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Kimlik ve Kültürel Kimlik İlgili makale ve kitap bölümünü okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Toplumlar ve Kimlik Seçimleri İlgili makale ve kitap bölümünü okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 İnsan ve Kimlik Seçimleri İlgili makale ve kitap bölümünü okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kültür, Kişilik ve Kimlik İlgili makale ve kitap bölümünü okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara sınav bireysel hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 Simgeler ve Kimlikler Symbols and Identities Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Kimlik ve Farklılık İlgili makale ve kitap bölümünü okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Kültürel Çeşitlilik, Kimlik ve Kültürel Haklar İlgili makale ve kitap bölümünü okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Kültürel Kimlik ve temsil İlgili makale ve kitap bölümünü okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Kültürel Kimlik, etniklik İlgili makale ve kitap bölümünü okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Kültürel Kimlik, etniklik ve Temsil İlgili makale ve kitap bölümünü okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Kültürel Kimlik, Değişim ve Temsil İlgili makale ve kitap bölümünü okuması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
16 Yıl Sonu Sınavı Bireysel Hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
17 Yıl Sonu Sınavı Bireysel Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.09.2023 01:58