BT029 Organik ve Biyoorganik Reaksiyon Mekanizmaları

6 AKTS - 3-3 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BT029
Ad Organik ve Biyoorganik Reaksiyon Mekanizmaları
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-3 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. Hacı Ali DÖNDAŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders kapsamında öğrencilere organik ve biyomoleküller ile reaksiyonlarının hangi mekanizmalarla nasıl gerçekleştiğinin öğretilmesi, organik ve biyorganik moleküllerin sentez stratejilerilerinin kavratılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Organik ve biyoorganik yapılardaki fonksiyonel gruplar ve özellikleri, Moleküler biyolojide kullanılan bazı terapotik moleküller, Stereokimya, Organik reaksiyon çeşitleri; biyosentezler, Nükleofilik sübsttüsyon reaksiyonları, Eliminasyon reaksiyonları, Organik ve biyoorganik karbonil kondenzasyon reaksiyonları, Esterleşme ve ester hidroliz mekanizması, Elektrofilik sübsttüsyon reaksyonları, organik ve biyoorganik sentez stratejileri, Frontier orbital teorisi, Perisiklik reaksiyonlar, Organik ve biyoorganik sentezlerde stereoseçicilik, Oksidasyon-redüksiyon-elektron transfer reaksiyonları, Biyomoleküller; aminoasitler, enzimler, proteinler, nükleik asitler, karbonhidratlar, oligoribonükleotitler, ribofosforamitler ve lipitler. Organik Spektroskopi, Heterosiklik Bileşikler. Alkaloidler, Asimetrik sentezler, Peptit sentezleri ve reaksiyon mekanizmaları.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

KAYNAKLAR McMurry J., Organic Chemistry and Transparancy, Fifth Edition, Brooks/Cole, Thomson Learning, 2000. 2. Page, M.I., Williams, A.; Organic and Bio-Organic Mechanisms, Prentice Hall; 1st edition, 1997.

Notlar

Ders notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Organik ve biyorganik yapılardaki fonksiyonel grupları tanır ve bu grupların dönüşümlerini bilir.
ÖÇ02 Moleküler biyolojideki terapotik molekülleri bilir.
ÖÇ03 Organik ve biyorganik reaksiyon mekanizmalarını öğrenir ve uygular.
ÖÇ04 Organik ve biyoorganik sentez stratejileri hakkında bilgi sahibi olur ve yorum yapar.
ÖÇ05 Organik reaksiyon çeşitlerini bilir ve ilaç molekülleri için sentez planı yapar.
ÖÇ06 İlaç ve biyoorganik moleküller hakkında bilgi sahibi olur ve sentez stratejileri geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Organik ve biyoorganik yapılardaki fonksiyonel gruplar ve özellikleri Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Moleküler biyolojide kullanılan bazı terapotik moleküller Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Stereokimya Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Organik reaksiyon çeşitleri ve biyosentezler Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Nükleofilik sübsttüsyon ve Eliminasyon reaksiyonları Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Karbonil kondenzasyon reaksyonları Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Esterleşme ve ester hidroliz mekanizması, Elektrofilik sübstitüsyon reaksiyonları Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Organik ve biyoorganik sentez stratejileri Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Frontier orbital teorisi, Perisiklik ve Asimetrik sentezler reaksiyonlar Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Organik ve Biyosentezlerde sentezlerde stereoseçicilik Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Oksidasyon-redüksiyon-elektron transfer reaksiyonları Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Biyomoleküller; aminoasitler, enzimler, proteinler ve peptit sentezleri Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Nükleik asitler, karbonhidratlar, oligoribonükleotitler, ribofosforamitler, lipitler. Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Organik Spektroskopi, Heterosiklik Bileşikler. Alkaloidler ve reaksiyon mekanizmaları Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2023 10:00