Genel Bilgi
Kod | BTE039 |
Ad | Use of Biotechnology in Phytopharmacology and Holistic Treatment Approaches |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NACİYE DÖNDAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders kapsamında fitofarmakolojinin tanımı, bitkisel tedavi yaklaşımlarında farmakolojinin yeri ve önemi, fitofarmakolojide biyoteknolojinin kullanımı, fitototerapötik ajanların etki mekanizmalarının araştırılmasında kullanılan moleküler farmakoloji yöntemleri, fitoterapi alanındaki yeni AR-GE çalışmalarında moleküler farmakolojinin rolü, holistik tedavi nedir, holistik tedavi yaklaşımları nelerdir, fitofarmakoloji ve holistik tedavi yaklaşımlarında biyoteknolojik analizlerin ve ilgili stratejilerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Fitofarmakolojiye giriş, bitkisel tedavi yaklaşımlarında farmakolojinin yeri ve önemi, fitofarmakolojide biyoteknolojinin kullanımı, fitototerapötik ajanların etki mekanizmalarının araştırılmasında kullanılan moleküler farmakoloji yöntemleri, fitoterapi alanındaki yeni AR-GE çalışmalarında moleküler farmakolojinin rolü, holistik tedavi nedir, holistik tedavi yaklaşımları nelerdir, fitofarmakoloji ve holistik tedavi yaklaşımlarında biyoteknolojik analizler.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
1. Saurabh Bhatia, Kiran Sharma, ... Tanmoy Bera. Modern Applications of Plant Biotechnology in Pharmaceutical Sciences, 2015. ISBN 978-0-12 802221-4, Academic Press. 2. Francesca Gould. Holistic Therapy: A Practical Approach, ISBN-13: 978-0748796908, Oxford University Press, November 1, 2014.
Notlar
Bilimsel veritabanı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci bitkisel tedavi yaklaşımlarında farmakolojinin yeri ve önemini anlatır. |
ÖÇ02 | Fitototerapötik ajanların etki mekanizmalarının araştırılmasında kullanılan moleküler farmakoloji yöntemlerini bilir ve açıklar |
ÖÇ03 | Holistik tedavi yaklaşımlarını bilir ve anlatır. |
ÖÇ04 | Fitofarmakoloji ve holistik tedavi yaklaşımlarında biyoteknolojik analizleri bilir ve açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fitofarmakolojiye giriş | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bitkisel tedavi yaklaşımlarında farmakolojinin yeri | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bitkisel tedavi yaklaşımlarında farmakolojinin önemi | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Fitofarmakolojide biyoteknolojinin kullanımı-1 | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Fitofarmakolojide biyoteknolojinin kullanımı-2 | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Fitofarmakolojide biyoteknolojinin kullanımı-3 | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Fitoterapötik ajanların etki mekanizmalarının araştırılmasında kullanılan moleküler farmakoloji yöntemleri | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Fitoterapi alanındaki yeni AR-GE çalışmalarında moleküler farmakolojinin rolü-1 | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Fitoterapi alanındaki yeni AR-GE çalışmalarında moleküler farmakolojinin rolü-2 | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Holistik tedavi nedir | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Holistik tedavi yaklaşımları nelerdir-1 | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Holistik tedavi yaklaşımları nelerdir-2 | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Fitofarmakolojide biyoteknolojik analizler-1 | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Fitofarmakolojide biyoteknolojik analizler-2 | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Holistik tedavi yaklaşımlarında biyoteknolojik analizler | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |