PYLS700 Seminer (Z)

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PYLS700
Ad Seminer (Z)
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SERAP ÇABUK


Dersin Amacı / Hedefi

Bu çalışmanın amacı öğrencinin uzmanlaşmayı seçtiği alan ile ilgili bilgiye erişme, veri elde etme, etik kurallara uygun olarak bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Seminer konusu belirlenmesi, seminer yazımı ve bir araştırma süreci ve raporlanması ile ilgili konuları kapsar.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok.

Kaynaklar

Seminer konusuna ilişkin akademik yayınlar

Notlar

Güncel ve temel makaleler.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel etik ve çalışma disiplini ile güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneği kazanır.
ÖÇ02 Araştırma sürecini sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama olarak inceler.
ÖÇ03 Belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini gözden geçirir.
ÖÇ04 Pazarlama alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarıyla bütünleştirir.
ÖÇ05 Araştırma sonuçlarını raporlayabilme becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama Yönetimi kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama yönetiminin kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlayarak karşılaştırır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır ve yorumlar. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama yönetimindeki kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemlerini uygular. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama yönetiminde uygulanan kuram ve modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin sonuçlarını yorumlayabilir. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaştığı pazarlama sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama süreçleri yönetiminin temel adımlarını izleyerek uygulayabilir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Proje yöneticisi veya katılımcısı olarak hedeflere uygun çalışabilir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin rol alır. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlar. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pazarlama alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun olarak taraflarla sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilir. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunabilir. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlama bilim dalında ve pazarlama meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlamanın tüm temel fonksiyonları hakkında bilim, kurum ve toplum etiğine uygun özgün araştırmalar yapar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eleştirel bir bakış açısıyla mevcut problemleri saptayarak çözümler önerir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi (devam) İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 APA stili incelenmesi İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 APA stili incelenmesi (devam) İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Seminer yazımında dikkat edilmesi gereken konular İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 SBE'nin hazırladığı tez yazım kılavuzunu inceleme İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 İçindekiler bölümünün hazırlanışı İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Sunuma hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Araştırma sorusunun analizi İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Araştırma sorusunun analizi (devam) İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Varılan sonuçların değerlendirilmesi İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Varılan sonuçların değerlendirilmesi (devam) İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Seminer üzerinde değerlendirmeler İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Seminer üzerinde değerlendirmeler (devam) İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Sonuçların düzenlenmesi ve raporlama İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Seminerin teslim edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Seminerin teslim edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 75 75
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 145
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,80
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.05.2023 05:31