Genel Bilgi
Kod | ÖH739 |
Ad | Yeni Gelişmeler Işığında Medeni Usul Hukuku |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HAKAN ALBAYRAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Medeni usul hukukunun temel esasları ve yargılama ilkelerinin kavratılmasıdır.
Dersin İçeriği
Görevli ve yetkili mahkemelerin belirlenmesi, taraflar, davanın açılması, deliller, kanun yolları, tahkim.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Pekcanıtez/ Atalay/ Özekes, Medeni Usul Hukuku Ders Kitabı, On İki Levha, İstanbul 2022. Atalı/ Ermenek/ Erdoğan, Medeni Usul Hukuku, Yetkin, Ankara 2022.
Notlar
Pekcanıtez/ Atalay/ Özekes, Medeni Usul Hukuku Ders Kitabı, On İki Levha, İstanbul 2022. Atalı/ Ermenek/ Erdoğan, Medeni Usul Hukuku, Yetkin, Ankara 2022.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarafların iddia ve savunmalarını örneklendirebilir. |
ÖÇ02 | Yargılama hukuku ilkelerini analiz ederek karşılaştırabilir. |
ÖÇ03 | Davanın taraflarını, dava açılmasının sonuçlarını öğrenir. |
ÖÇ04 | Yargı yolunu, görevli ve yetkili mahkemeyi belirler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanında temel hukuk kurallarına ve hukuk metodolojisine yönelik yeterli teorik bilgiye sahip olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki sorunları tespit ve teşhis edebilme | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tespit edilen hukuki sorunlara çözüm üretebilmek için hukuki yorum yöntemlerini etkin şekilde kullanabilme, çözüm odaklı analiz ve sentez yapabilme, strateji geliştirebilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki sorunlar üzerine araştırma yapabilme ve düşünce geliştirme yeterliliğine sahip olma | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık hukuki sorunları çözmek için bireysel olarak ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bakış açısı ile hukuki sorunları mevcut olan ve olması gereken hukuk bakımından ayrı ayrı değerlendirebilme | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Özel hukuk alanındaki teknik hukuk bilgisini Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ya da yazılı şekilde kullanabilme, belirli bir hukuki meseleye ilişkin kişisel görüş ve değerlendirmesini sözlü ya da yazılı olarak ikna edici şekilde anlatabilme | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuk literatürünü ulusal ve uluslararası düzeyde takip edebilme, teknik hukuk bilgisini sürekli olarak geliştirme ve güncelleme, bu amaç doğrultusunda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli hukuk sistemleri arasında mukayeseli şekilde inceleme ve araştırma yapabilme | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanında belirli bir hukuki sorun hakkında bilimsel araştırma yapabilmek için akademik çalışma yöntemlerine hâkim olma | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde elde etmiş olduğu bilgileri uzmanlık düzeyinde derinleştirme | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirerek ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütme yetkinliğine sahip olma | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Özel hukuk alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahip olma | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanma | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme ve uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak çözme becerisine sahip olma | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel hukuk alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, farklı seviyelerde, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarma yetkinliğine sahip olma | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Özel hukuk alanına ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilmek, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer almak ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim becerilerine sahip olma | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme ve bunları öğretme ve denetleme yetkinliğine sahip olma | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bunlarla ilgili normları eleştirme, bunları geliştirme ve gerektiğinde değişmesi için girişimde bulunma yetkinliğine sahip olma | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel hukuk alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülemeyen karmaşık durumlarda, yeni yaklaşımlar geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme yetkinliğine sahip olma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Medeni Usul Hukuku | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yargılama hukuku | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Görev, Yetki | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Davada Taraflar, Dava Ortaklığı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Davada Vekalet, Üçüncü Şahsın Yargılamaya Katılması, Tarafların Usuli İşlemleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Medeni Usul Hukukunda Yargılamaya İlişkin İlkeler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Dava ve Dava Çeşitleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Dava Şartları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Dava İkamesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Davalının Savunmaları ve Hakimin Rolü | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Cevap Layihası | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Islah | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Dava Konusunun Temliki | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Örnek Olay Çözümü | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Pratik Çalışma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Problem Çözümü | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
17 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |