Genel Bilgi
Kod | CHH573 |
Ad | Yoğun bakım hemşireliği |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVBAN ARSLAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Yoğun bakıma ilişkin temel kavramları kavrayabilmek, yoğun bakımla ilgili teorik bilgi sahibi olmak, teorik bilgiyi klinik uygulamalarda kullanabilmek
Dersin İçeriği
Yoğun bakıma ilişkin temel kavramları kavrayabilmek, yoğun bakımla ilgili teorik bilgi sahibi olmak, teorik bilgiyi klinik uygulamalarda kullanabilmek
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Yoğun Bakım Hemşireliği İstanbul Tıp Kitabevi Yoğun Bakım Hemşireliği El Kitabı Güneş Tıp Kitabevi Cerrahi Hemşireliği I-II Nobel Tıp Kitabevi
Notlar
Yoğun Bakım Hemşireliği İstanbul Tıp Kitabevi Yoğun Bakım Hemşireliği El Kitabı Güneş Tıp Kitabevi Cerrahi Hemşireliği I-II Nobel Tıp Kitabevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1)Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir. |
ÖÇ02 | 2) Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 3.)Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir. |
ÖÇ03 | Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramlar doğrultusunda, etkili iletişim tekniklerini kullanır. |
ÖÇ04 | Hemşirelikle ilgili gelişmeleri ve bilimsel yöntemleri uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalar yapar. |
ÖÇ05 | Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri ve bilimsel problem çözme yöntemini uygulamalarında kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Cerrahi hemşireliğinin rol ve işlevlerini bilme, | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Vücudun fizyolojik ve patolojik süreçlerini ve cerrahi hastalıkların patolojik süreçleri bilme, | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Cerrahi girişim gerektiren hastalıklara ilişkin güncel bilgiye sahip olma, | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elde ettiği bilgileri analiz edip yorumlayabilme becerisine sahip olabilme, | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir cerrahi hastasının perioperatif bakımını kapsamlı olarak planlayıp uygulama, | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Cerrahi hemşireliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri bakıma yansıtabilme, | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kanıta dayalı uygulamaları cerrahi hastasının bakımına yansıtabilme, | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Cerrahi hastasının bakımında yenilikçi yaklaşımları meslektaşlarına ve hemşirelik öğrencilerine aktarmada model olabilme, | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekip içinde veya ekipler arasında uyum içinde çalışabilme | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Cerrahi hemşireliği ile ilgili bilgilerini, ulusal ve uluslararası güncel kaynaklardan yararlanarak geliştirebilme, | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapabilme, | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, erişilen çıktıları etkin ve sistematik olarak raporlayabilme, | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güvenli cerrahi uygulamasında öncü olma, | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Cerrahi hastası ve bakım veren aile üyelerinin eğitim gereksinimlerine yanıt verecek öğretim becerilerini kullanabilme. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtım ve uygulama, değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yoğun bakım ünitelerinin tanımı, amacı ve özellikleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yoğun bakım hemşiresinin görev yetki ve sorumlulukları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yoğun bakımda hemodinamik monitarizasyon | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yoğun bakımda sıvı elektrolit izlemi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Yoğun bakımda asit baz dengesizliği yönetimi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yoğun bakımda Ekstrakorporal Membran Oksijenizasyonu (ECMO) | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Mekanik ventilasyondaki hasta bakımı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Yoğun bakımda ağrı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yoğun bakımda sedasyon kontrolü | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Yoğun bakımda beslenme, özel durumlarda (DM, KKY, HT..) beslenme | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yoğun bakımda enfeksiyon kontrolü | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yoğun bakımda etik ve yasal konu örnekleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 50 | 50 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,84 | ||
AKTS | 6 AKTS |