TS516 Sulama Sistemlerinin Planlaması

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TS516
Ad Sulama Sistemlerinin Planlaması
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA ÜNLÜ


Dersin Amacı

İklim değişikliklerinin tarımsal üretim sistemlerine olası etkileri ve alınması gerekli önlemler amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Dünya iklim sistemi ve dengeleri, sera gazları ve etkisi, dünya karbon dengesi, iklimsel değişimin bilimsel temelleri ve süreçleri, iklim değişiminin potansiyel etkileri, tarım ve su kaynaklarına etkileri, iklim değişiminin simülasyonu, iklim modelleri, önlemler.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

1-Tarla Sulama Sistemleri Ders Kitabı, ÇÜ. Ziraat Fakültesi Ders Kitapları Yayın No: 283 / A-89. 2-İlgiki yayınlar ve WEB kaynakları

Notlar

Ders notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sulama mühendisliğinin temel ilkeleri, su uygulama ve su dağıtma sistemleri gibi temel sulama konuları kavrar.
ÖÇ02 Sulama sistemlerinin tasarımı ve kurulmasını öğrenir.
ÖÇ03 Sulama programlamasını öğrenir.
ÖÇ04 Suyun etkin kullanımı ve bunun için alınması gerekli önlemleri öğrenir.
ÖÇ05 Sulama sistemlerinin tasarımı konularıyla ilgili okuduğu bilimsel makaleleri daha kolay kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Planlama verilerinin derlenmesi Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Toprak-arazi mülkiyet-topoğrafik haritaların kullanılması ve ödev konularının verilmesi Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Yüzey sulama yöntemlerinin planlanması: İnfiltrasyon kavramı ve yöntemleri Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Yüzey sulama yöntemlerinin planlanması: İnfiltrasyon kavramı ve yöntemleri, uygulamlar ve ödevler Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Tesviye projelerinin hazırlanması Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Tesviye projelerinin hazırlanması uygulamlar ve ödevler Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Farklı işletim biçimlerine göre yüzey sulama (Karık, border vb.) planlaması Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev
9 Farklı işletim biçimlerine göre yüzey sulama (Karık, border vb.) planlaması uygulamlar ve ödevler Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Yağmurlama yönteminin planlanması ve üniformiteler Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Yağmurlama yönteminin planlanması Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Yağmurlama yönteminin planlanması uygulamlar ve ödevler Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Damla Sisteminin planlaması Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Damla Sisteminin planlaması uygulamlar ve ödevler Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Peyzaj alanları için düşük basınçlı ve sabit yağmurlama (pup up) sistemlerinin planlanması Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyılsonu sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS