Genel Bilgi
Kod | MG2821 |
Ad | Turkiye ve Uluslararası Finansal Raporlama Standartları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TURGUT ÇÜRÜK |
Dersin Amacı / Hedefi
Muhasebe uygulamalarına yön veren muhasebe teorilerini anlamak, muhasebe uygulamalarına etkisini tartışmak ve yorumlamak.
Dersin İçeriği
Muhasebeye yön veren muhasebe teorileri
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Ders notları ve sunuları
Notlar
Diğer ders notları ve sunuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Muhasebe bilim dalına ait kuramları açıklar. |
ÖÇ02 | Muhasebe alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listeler ve tanımlar. |
ÖÇ03 | Muhasebe bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklar. |
ÖÇ04 | Muhasebe alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izler ve uygulamaya geçirir. |
ÖÇ05 | İşletme yönetimi yöntemleri ile muhasebe tekniklerini birleştirerek uygular. |
ÖÇ06 | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. |
ÖÇ07 | Muhasebe alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirir ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe bilim dalına ait kuramları açıklamak | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe bilim dalında ve muhasebe meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz muhasebe meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemleri ile muhasebe tekniklerini birleştirerek uygulama. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, muhasebe yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders kapsamının açıklanması, muhasebe standartlarının önemi, gerekliliği ve oluşumu | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | TMS1 : Finansal Tabloların Sunuluşu | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | TMS 2 : Stoklar | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | TMS 16 : Maddi Duran Varlıklar | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | TMS 17 : Kiralama İşlemleri | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | TMS 18 : Hasılat | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | TMS 23 : Borçlanma Maliyetleri | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | TMS 28 : İştiraklerdeki Yatırımlar | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | TMS 37 : Karşılıklar, Koşullu Borçlar ve Koşullu Varlıklar | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | TMS 38 : Maddi Olmayan Duran Varlıklar | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | TMS 7 : Nakit Akım Tablosu | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | TMS AR-GE | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | TMS 24: İlişkili Taraf Açıklamaları | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Diğer Muhasebe Standartlarının Genel Değerlendirilmesi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |