Genel Bilgi
Kod | BT0171 |
Ad | Evcil Hayvanlarda Üremenin Denetlenmesi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. Ümüt CİRİT |
Dersin Amacı / Hedefi
Evcil hayvanlarda doğal üreme sikluslarının nasıl olduğunu, üreme sikluslarında meydana gelen aksaklıkları öğretmek ve bu problemlerin üstesinden gelinebilmesi ve üremenin denetlenmesi için çözüm yolları hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarının sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği
Evcil hayvanlarda doğal üreme siklusları hakkında genel bilgiler, üreme sikluslarında meydana gelen aksaklıklar, hormonal bozukluk ya da eksiklikler, üreme problemlerinin üstesinden gelinebilmesinde biyoteknolojik yaklaşımlar (hormon tedavi stratejileri ve diğer biyoteknolojik yöntemler).
Dersin Ön Koşulu
Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi (Zootekni Bölümü), Biyoloji Bölümü mezunu olmak.
Kaynaklar
Evcil Hayvanlarda Reprodüksiyon ve Suni Tohumlama, İleri İK, Ak K, Pabuççuoğlu S, Birler S (1998), 189-205, İÜ Vet. Fak. Yayınları, İstanbul
Notlar
Reproduction in Farm Animals. (1993) Ed: Hafez ESE 5. Baskı. Lea-Febiger Philadelphia.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu derste öğrenciler Evcil hayvanlarda doğal üreme siklusları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Öğrenciler bu derste üreme sikluslarında meydana gelen aksaklıklar, hormonal bozukluk ya da eksiklikler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Bu derste öğrenciler, üreme problemlerinin üstesinden gelinebilmesinde biyoteknolojik yaklaşımları (hormon tedavi stratejileri ve diğer biyoteknolojik yöntemler) öğrenir. |
ÖÇ04 | Konuyla ilgili bilimsel araştırmaların incelenmesini ve makale sunumunu öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Östrus siklusu hakkında genel bilgiler | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Evcil hayvanlarda hormonlar, salgılanma yerleri ve etkileri | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Sığırlarda östrus siklusu ve üreme problemleri | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Küçük ruminantlarda östrus siklusu ve üreme problemleri silkusu ve üreme problemleri | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Atlarda östrus siklusu ve üreme problemleri | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Köpek ve kedilerde östrus siklusu ve üreme problemleri | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
7 | Kanatlı hayvanlarda üreme döngüsü ve problemleri | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Laboratuar hayvanlarında östrus siklusu ve üreme problemleri | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Hayvanlarda Üreme problemlerinin çözümüne genel biyoteknolojik yaklaşımlar (hormon tedavileri, hormon salınım sistemleri, suni tohumlama, embriyo transferi vb.). | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Sığırlarda üreme problemlerinin çözümüne biyoteknolojik yaklaşımlar | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Küçük ruminant larda üreme problemlerinin çözümüne biyoteknolojik yaklaşımlar | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Atlarda üreme problemlerinin çözümüne biyoteknolojik yaklaşımlar | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Köpek ve kedilerde üreme problemlerinin çözümüne biyoteknolojik yaklaşımlar | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Kanatlı hayvanlarda üreme problemlerinin çözümüne biyoteknolojik yaklaşımlar | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Laboratuar hayvanlarında üreme problemlerinin çözümüne biyoteknolojik yaklaşımlar | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 4 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |