Genel Bilgi
| Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| FİZYOLOJİ (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | FİZ517 |
| Ad | Temel Fizyoloji-Gastrointestinal Sistem ve Renal Sistem Fizyolojisi |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞEREF ERDOĞAN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin gastrointestinal ve boşaltım sistemin fizyolojik süreçleri kavramasıdır
Dersin İçeriği
Gastrointestinal sistem ve boşaltım sisteminin fizyolojik süreçleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bern&Levy Medical Physiology
Notlar
Guyton Fizyoloji
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Gastrointestinal sistemin fonksiyonel yapısının ve genel özelliklerinin anlaşılması |
| ÖÇ02 | Oral yolla alınan sıvı veya besinlerin vücudumuza kazandırılma süreçlerinin kavranması |
| ÖÇ03 | Elektrolit ve vitaminlerin vücuda kazandırılma süreçlerinin öğrenilmesi |
| ÖÇ04 | Boşaltım sistemin fonksiyonel yapısının ve genel özelliklerinin anlaşılması |
| ÖÇ05 | İdrar oluşma süreçleri ve bu süreçlerde böbreğin fonksiyonunun anlaşılması |
| ÖÇ06 | Vücudun elektrolit dengesinin devamında böbreğin rolü |
| ÖÇ07 | Vücudun asid-baz dengesinin devamında böbreğin rolü |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirir | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerçekleştirdiği bilimsel çalışmanın sonuçlarını yorumlar | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirir | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar ortamında çalışır ve araştırma yapar | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur | 3 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güvenilir bilgiye ulaşır | 4 |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma projesi oluşturabilir ve yazar | |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırma yapar | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır | 5 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur | 5 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Gastrointestinal sistemin fonksiyonel yapısı ve genel özellikleri | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Gastrointestinal sistemin motilitesi | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Gastrointestinal sistem sekresyonu-1 | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | Gastrointestinal sistem sekresyonu-2 | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | Sindirim ve emilim-1 | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Sindirim ve emilim-2 | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 | Boşaltım sisteminin fonksiyonel yapısı ve genel özellikleri | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | İşlenen konuların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
| 9 | Tubüler fonksiyonlar | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
| 10 | İdrar oluşum mekanizması-1 | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | İdrar oluşum mekanizması-2 | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Zıt akım işlergesi | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 13 | Vücut sıvı hacminin kontrolünde böbreğin rolü | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | Elektrolit dengesinde böbreğin rolü | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | Asid-baz dengesinde böbreğin rolü | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenen konuların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenen konuların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||