FİZ660 İleri Fizyoloji-7:Sindirim Fizyolojisi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FİZ660
Ad İleri Fizyoloji-7:Sindirim Fizyolojisi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ŞEREF ERDOĞAN


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin sindirim siteminin ayrıntılı fizyolojisini kavraması ve patofizyolojik süreçler sonucu ortaya çıkan klinik tabloları açıklayabilmesidir.

Dersin İçeriği

Sindirim sistemi fizyolojisi ile patofizyolojik süreçlerde ortaya çıkan klinik açılımlar

Dersin Ön Koşulu

FİZ 517 almış olmak

Kaynaklar

Bern&Levy Medical Physiology, Boron&Boulpaep Medikal Fizyoloji

Notlar

Bern&Levy Tıbbi Fizyoloji


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sindirim sistemi fizyolojisinin ayrıntılarının kavranması
ÖÇ02 Homeostaziste sindirim sisteminin önemi, diğer sistemler ile etkileşiminin öğrenilmesi
ÖÇ03 Sindirim sisteminin fizyolojisinde ortaya çıkabilecek bozukluklar sonucunda karşılaşılan klinik durumların yorumlanması
ÖÇ04 Sindirim sisteminin insan fizyolojisi içindeki öneminin anlaşılması


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak fizyoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yaparak ve kullanır 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında özgün bir çalışmayı bağımsız olarak tasarlar, yönetir, uygular ve sonuçlandırır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında bilimsel araştırmayı makale şekline getirir ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Fizyoloji alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel literatürü takip ederek bilgi birikiminin güncelliğini korur 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme ilkesi ile kendi alanı ve diğer alanlardaki bilgiyi sentezleyerek kullanır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve etkili bir iletişim kurar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Gastrointestinal sistemin fonksiyonel yapısının özellikleri Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Enterik sinir sistemi ve gastrointestinal sistemin çalışmasındaki rolü Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Gastrointestinal kanal hormonları, özellikleri Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Gastrointestinal sistemde motilite özellikleri, hareket kalıpları Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
5 Gastrointestinal sistem refleksleri Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
6 Mide hareketleri, midenin boşalmasına etki eden faktörler Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 İnce ve kalın barsak hareketleri, defekasyon refleksi Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav İşlenen konuların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Gastrointestinal sistemin sekresyon fonksiyonunu genel özellikleri Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Tükürük sekresyonu, özellikleri, düzenlenmesi Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Midenin sekretuvar fonksiyonu, salgı bezleri ve özellikleri Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Asit salgısı, düzenlenmesi, ülser Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Pankreas salgıları, safra sekresyonu Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Sindirim ve emilim fonksiyonları Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Sindirim ve emilim fonksiyonları-2 Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenen konuların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenen konuların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2023 09:38