Genel Bilgi
Kod | STA788 |
Ad | Resimde Deneysel Yaklaşımlar ve Yeni Formlar II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SONER TİRE |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin lisans döneminde edindiği sanatsal birkimi resmin deneysel olanakları ve çağdaş sanatın yeni yaklaşımları ile geliştirmek.
Dersin İçeriği
Öğrencinin sanatsal kimliğini keşfedebilmesi için farklı teknik ve malzemelerle uygulama çalışmaları yapmak, sanat tarihinde yer alan çalışmaları konu-kavram-teknik, biçim içerik açısından kuramsal analizlerini yaparak kendine özgü sanatsal bir dil yaratır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Çizgi ve Eller-Yky Yayınları Bone Modern Sanatın Öyküsü Norbert Lynton
Notlar
Sanatçı defterleri-Yky yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. |
ÖÇ02 | Görsel sanatlar ile ilgili sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü bakabilmeyi değerlendirir. |
ÖÇ03 | Sanat alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda deneysel yaklaşımla uygular. |
ÖÇ04 | Çağdaş sanatın eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine dayalı deneysel yaklaşımlara uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
ÖÇ05 | Modern ve çağdaş sanatın deneysel yaklaşımını çalışmalarında kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Modern Sanata geçiş sürecinde resimde yeni malzemelerin kullanımı. | Anlatım, Soru cevap, Tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kolaj, asamblaj, montaj. | Anlatım, Soru cevap, Tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kavram ve nesnelerin belirlenmesine yönelik teorik araştırmaların yapılması ve değerlendirilmesi. | Anlatım, Soru cevap, Tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Seçilen konu ve malzemeye uygun kolaj çalışmalar 1 | Alıştırma ve uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Seçilen konu ve malzemeye uygun kolaj çalışmalar 2 | Alıştırma ve uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Seçilen konu ve malzemeye uygun asamblaj çalışmalar 1 | Alıştırma ve uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Seçilen konu ve malzemeye uygun asamblaj çalışmalar 2 | Alıştırma ve uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Alıştırma ve uygulama. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Seçilen konu ve malzemeye uygun montaj çalışmalar 1 | Alıştırma ve uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Seçilen konu ve malzemeye uygun montaj çalışmalar 2 | Alıştırma ve uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Günümüz Sanatında ve resimde yeni medya ve dijital malzemelerin kullanımı 1 | Alıştırma ve uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Günümüz Sanatında ve resimde yeni medya ve dijital malzemelerin kullanımı 2 | Alıştırma ve uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Günümüz Sanatında ve resimde yeni medya ve dijital malzemelerin kullanımı 3 | Alıştırma ve uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Günümüz Sanatında ve resimde yapay zekâ kullanımı 1 | Alıştırma ve uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Günümüz Sanatında ve resimde yapay zekâ kullanımı 2 | Alıştırma ve uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Alıştırma ve uygulama. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Alıştırma ve uygulama. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |