Genel Bilgi
Kod | Trans566 |
Ad | Omic Technologies |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVCAN TUĞ BOZDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Genetik teknolojiler içinde giderek artan öneme sahip olan omikler hakkında bilgiye sahip olma ve sağlık bilimlerinde kullanım alanlarını değerlendirebilme
Dersin İçeriği
Omics genel bilgiler ve tarihçe, Genomun özellikleri , Fonksiyonel genomiks, Transkriptomiks, Transkriptomiksin sağlık alanında kullanımı Proteomiks, Proteomiksin sağlık alanında kullanımı, Metabolomiks Metabolomiksin sağlık alanında kullanımı, Fenomiks, Fenomiksin sağlık alanında kullanımı
Dersin Ön Koşulu
none
Kaynaklar
Omics related on Articles
Notlar
Omics related on Articles/Books
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | genetik alanındaki yeni teknolojiler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | bu teknolojilerin kullanım alanlarını bilir |
ÖÇ03 | Bu alanda yapılmış çalışmaları değerlendirebilir |
ÖÇ04 | Biyoinformatik yazılımları ve veri bankalarını tanımak |
ÖÇ05 | Genomik, Transkriptomik ve Proteomik çalışmalarını öğrenmek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Translasyonel Tıp alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanıyla ilgili problemleri araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme ulaştırır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deneysel araştırma planlar, yapar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili uygulamalarda beklenmedik sorunları çözmek için bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve yeni stratejik çözüm önerileri getirir, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Translasyonel Tıp veya ilişkili alanlardaki bilimsel çalışmaları bağımsız veya ekip üyesi olarak yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Translasyonel Tıp alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri ve etik ilkeler çerçevesinde değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Omics genel bilgiler ve tarihçe | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Genomun özellikleri | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Genomiks tanımlar | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Fonksiyonel genomiks ve genomiksin sağlık alanında kullanımı | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Transkriptomiks | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Transkriptomiksin | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Proteomiks | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ön hazırlık gerektirmemektir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Proteomiksin sağlık alanında kullanımı | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Metabolomiks | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Metabolomiksin sağlık alanında kullanımı | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Fenomiks | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Fenomiksin sağlık alanında kullanımı | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Diğer omikler | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Uygulamalı ödev sunumu | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön hazırlık gerektirmemektir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön hazırlık gerektirmemektir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |