Genel Bilgi
Kod | Trans562 |
Ad | Cancer Genetics |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVCAN TUĞ BOZDOĞAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Kanser genetiği ve kansere neden olabilecek genetik mekanizmaların anlaşılması
Dersin İçeriği
Kanser moleküler biyoloji ve genetik temelinde yer alan mekanizmaları kliniğe yansımaları ile birlikte değerlendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Kanser ile ilgili güncel makaleler
Notlar
Kanser ile ilgili yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kanser genetiğine giriş |
ÖÇ02 | Kansere neden olabilecek mekanizmaların anlaşılması |
ÖÇ03 | Kansere neden olabilecek mekanizmaların kliniğe yansıması |
ÖÇ04 | Multisellülerite kavramını öğrenme |
ÖÇ05 | Kanserde kullanılan moleküler yöntemler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Translasyonel Tıp alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanıyla ilgili problemleri araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme ulaştırır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deneysel araştırma planlar, yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili uygulamalarda beklenmedik sorunları çözmek için bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve yeni stratejik çözüm önerileri getirir, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Translasyonel Tıp veya ilişkili alanlardaki bilimsel çalışmaları bağımsız veya ekip üyesi olarak yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Translasyonel Tıp alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri ve etik ilkeler çerçevesinde değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kanserde temel bilgiler | Ön hazırlık gerektirmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kanser oluşum mekanizmaları | Ön hazırlık gerektirmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | DNA Tamir Bozuklukları | Ön hazırlık gerektirmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Patolojik dokulardan ve diğer vücud sıvılarından DNA/RNA ekstraksiyonu | Ön hazırlık gerektirmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Likid Biyopsi (cell free DNA) | Ön hazırlık gerektirmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | DNA dizi analizi deney aşamaları | Ön hazırlık gerektirmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Yeni Nesil Dizileme | Ön hazırlık gerektirmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ön hazırlık gerektirmemektedir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Somatik algoritmaları ile biyoinformatik analizler - 1: Taze dokudan tümörlü dokuya | Ön hazırlık gerektirmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Somatik yolaklar ile biyoinformatik analizler -2: Hücre dışı serbest DNA | Ön hazırlık gerektirmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Klinik genetikte YND ve Veritabanlarının kullanımı | Ön hazırlık gerektirmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
12 | Verilerin saklanmasına ilişkin yasal süreçler | Ön hazırlık gerektirmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kişi veri güvenliği kapsamında genetik bilgilerin saklanması ve güvenliği | Ön hazırlık gerektirmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Veri madenciliği ve kullanım alanları | Ön hazırlık gerektirmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Klinik raporlama | Ön hazırlık gerektirmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön hazırlık gerektirmemektedir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön hazırlık gerektirmemektedir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |