Genel Bilgi
Kod | CENG015 |
Ad | Modern Control Systems |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RAMAZAN ÇOBAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Temel seviyede öğrencilere modern kontrol sistemlerini tasarlayabilmeyi ve önceden belirlenmiş gereksinimlere göre kontrol sistemi tasarlamayı öğretmek To teach all the students to design the control systems in continous time and to design control systems according to the predetermined performance specifications.
Dersin İçeriği
Introduction. Mathematical backgrounds. Transfer functions and block diagrams. Modelling of the physical systems. State-space analysis. Stability of the linear control systems. Design of the control systems.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Modern control systems by dorf and bishop, int. ed.
Notlar
Modern control systems by dorf and bishop, int. ed.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Transfer fonksiyonları ve blok diyagramları anlar |
ÖÇ02 | Fiziksel sistemlerin modellenmesi kavrar |
ÖÇ03 | Durum değişkenleri analizi kavrar |
ÖÇ04 | Doğrusal kontrol sistemlerinin kararlılığı kavrar |
ÖÇ05 | Kontrol sistemlerinin tasarımı kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde Bilgisayar Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 1 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını Bilgisayar Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | 1 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Matematiksel temeller kavramlat | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Matematiksel temeller | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Transfer fonksiyonları | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | blok diyagramları | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Fiziksel sistemlerin modellenmesi lineer | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Fiziksel sistemlerin modellenmesi nonlineer | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve uygulamalara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Durum değişkenleri | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Durum değişkenleri analizi | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Doğrusal kontrol sistemlerinin kararlılığı | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Doğrusal kontrol sistemlerinin kararlılığı Routh-hurwitz | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kontrol sistemlerinin tasarımı PI | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kontrol sistemlerinin tasarımı PD | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kontrol sistemlerinin tasarımı PID | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve uygulamalara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve uygulamalara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |