Genel Bilgi
Kod | BTES206 |
Ad | Teknoloji ve Yetişkin Eğitimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi HABİBE ALDAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin yetişkin eğitimi ve öğrenmesindeki rolünü kavramak.
Dersin İçeriği
Androgoji/yetişkin eğitiminde temel kavram, yaklaşım ve modeller. Yetişkin eğitimi programları, hayat boyu öğrenme becerileri. Etkili öğrenme için teknoloji kullanımı ve bilişim teknolojilerinin yetişkin eğitimiyle bütünleştirilmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Figen Ereş ve Tanju deveci (2021) Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme. Pegem yayınları. 6. baskı
Notlar
Malcolm S. Knowles (2015) Yetişkin Eğitimi Kaknüs yayınları. Figen Ereş (2021) Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme. Turcademy yayınları Ahmet Yıldız. Meral Uysal (2009) Yetişkin Eğitimi. Kalkedon yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yetişkin eğitiminin ne anlama geldiğini açıklar. |
ÖÇ02 | Yetişkin eğitiminin kapsamını açıklar. |
ÖÇ03 | Yetişkin eğitiminin tarihi gelişim sürecini anlatır. |
ÖÇ04 | Yetişkin eğitiminin ilke, yaklaşım ve modellerini açıklar. |
ÖÇ05 | Yetişkin eğitiminde teknolojinin önemini açıklar. |
ÖÇ06 | Yetişkin eğitiminde kullanılan güncel teknolojileri açıklar. |
ÖÇ07 | Yetişkin eğitiminin geleceğine ilişkin öngörülerde bulunur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar ve Öğretim teknolojileri alanının gerektirdiği temel değerleri, ilkeleri, kanun, yönetmelik ve etik kuralları bilir ve bunlara uygun davranır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme ve Öğretme, Öğretim teknolojileri, Bilişim teknolojileri ile ilgili ana akım kuramları, yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim öğretim sorun veya faaliyetlerinin gerektirdiği öğretim teknolojilerini seçer ve kullanır. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal bilgileri öğrenme ortamlarında çözüm amaçlı kullanır . | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenme ve öğretme problemlerini belirler ve çözümleri tasarlar, bu tasarıma uygun yöntemleri seçer ve uygular. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ülkemizde ve dünyadaki güncel sorunları ve değişimleri takip edip, yakın gelecekteki toplumun gerektireceği bilgi ve becerileri edinme amacıyla öğrenme ve kendini geliştirme faaliyetlerine girişir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni durumlarda yeni öğrenme görevleri üstlenir ve bir öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağıtımında sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. Paydaşlarla işbirliği içinde verimli bir ortak çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde yazılım ve donanım bilgisine sahiptir; bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğretim teknolojileri alanı kapsamında, toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik bireysel ve grup projeleri üretir . | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişmek amacıyla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, farklı kaynaklardan edindiği bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini değerlendirir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenmeyi öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve disiplinler arası gruplarda etkin olarak çalışır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ortaya çıkan yeni teknolojileri öğrenir, kullanır; Öğretim teknolojileri temellerine uygun olarak bu yeni ortamlara uyumlu içerikler hazırlar ve öğrenmede etkili olacak şekilde sunar. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzaktan öğrenme kuramlarını bilir ve ana-akım uzaktan öğrenme uygulamalarını, ortam, araç, platform ve teknolojilerini öğrenme ve öğretme amaçlı olarak kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yetişkin ve özellikleri. Androgojinin tarihi ve felsefesi | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yetişkin eğitiminin tanımlanması. Öğrenen merkezli öğrenme ve teknoloji kullanımı | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
3 | Yetişkin eğitiminin amaçları. Yetişkin eğitiminde etkili öğretimde teknoloji kullanımı | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Tartışma |
4 | Yetişkin eğitiminin bileşenleri ve kapsamı. Pedagojiden androgojiye: Bilgi teknolojisinin kullanıldığı sınıflarda öğretme ve öğrenmenin dönüşümü | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Yetişkin eğitiminde kavramlar. Yetişkinler ve bilgi toplumuna uyumları | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Tartışma, Anlatım |
6 | Kavramlar 2. Teknik ve çevrim içi kariyer eğitimi kapsamında yetişkin eğitimi | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
7 | Yaklaşımlar ve modeller 1. Bilgi teknolojisi ve öğrenme topluluğu: Hayat boyu öğrenmeyi destekleme | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
8 | Ara Sınav | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Yaklaşım ve modeller 2. İş dünyasında ve yüksek öğretimde yenilikçi teknoloji uygulamaları için yetişkin öğrenme ilkeleri | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
10 | Türkiye'de yetişkin eğitimi. Öğrenme stillerinin rolü ve teknoloji | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Programlar: Yetişkin eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik öğretim stratejileri | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Kalkınma planlları. Etkili öğrenme için yetişkin eğitimi ve teknolojinin bütünleştirilmesi: stratejik yaklaşımlar | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Hayat boyu öğrenme becerileri. Yaygın androgojik öğretim tercihleri ve teknolojiler | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Klasik okur yazarlıktan bilgi okuryazarlığına. Teknolojinin yetişkin eğitimine entegre edilmesi | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Yetişkin eğitiminde teknolojik trendler: Geçmiş, bugün ve gelecek | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |