Genel Bilgi
Kod | PDR792 |
Ad | Çocuklarda Sistemik Çalışma II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; öğrencilerin çocuklarla ve aileleri ile danışma yapma sürecinde dikkat etmeleri gereken önemli noktaları öğrenmelerini sağlamaktır. Ek olarak, en az bir çocukla psikolojik danışma sürecini tamamlayarak uygulama becerisi kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders genel olarak öğrencilerin 3-12 yaş arası çocuklarla psikolojik danışma uygulaması yapmasını ve süpervizyon almasını kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Örnek, D.B., Gördesli, M. (2022). Çocuklarla psikolojik danışma ve psikoterapi. Nobel Yayıncılık
Notlar
Yıldız, B.S., Üçok, B.Ö. (2021). Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma uygulamaları. Nobel yayıncılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ebeveynlerle görüşme tekniklerini bilir. |
ÖÇ02 | Ebeveynlerle danışma sürecinin aşamalarını açıklar. |
ÖÇ03 | Çocukla ilk görüşmenin yapısını açıklar. |
ÖÇ04 | Çocukluk döneminde sıklıkla görülen duygusal problemleri bilir. |
ÖÇ05 | Çocukluk döneminde yaygın olarak görülen duygusal problemlerin nedenini açıklar. |
ÖÇ06 | Çocukluk döneminde yaygın olarak görülen duygusal problemlere müdahale yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ07 | Çocukluk döneminde sıklıkla görülen davranışsal problemleri bilir. |
ÖÇ08 | Çocukluk döneminde sıklıkla görülen davranışsal problemlerin nedenlerini açıklar. |
ÖÇ09 | Çocukluk döneminde sıklıkla görülen davranışsal problemlere müdahale yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ10 | Çocuklarla psikolojik danışma sürecini başından sonuna kadar planlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ebeveynlerle ilk görüşme teknikleri | Kaynak kitapları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Ebeveynlerle danışma sürecini planlama I | Kaynak kitapları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Ebeveynlerle danışma sürecini planlama II | Kaynak kitapları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Çocukla İlk Görüşmenin Yapısı | Kaynak kitapları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Çocukluk dönemi duygusal problemleri | Kaynak kitapları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Çocukluk dönemi duygusal problemlerinin nedenleri | Kaynak kitapları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Çocukluk dönemi duygusal problemlerine müdahale yöntemleri | Kaynak kitapları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Çocukluk dönemi davranışsal problemleri | Kaynak kitapları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Çocukluk dönemi davranışsal problemlerinin nedenleri | Kaynak kitapları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Çocukluk dönemi davranışsal problemlerine müdahale yöntemleri | Kaynak kitapları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Birinci oturumun süpervizyonu | Reading resource books | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İkinci oturumun süpervizyonu | Kaynak kitapları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Üçüncü oturumun süpervizyonu | Kaynak kitapları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Dördüncü oturumun süpervizyonu | Kaynak kitapları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Beşinci oturumun süpervizyonu | Kaynak kitapları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Altıncı oturumun süpervizyonu | Kaynak kitapları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yedinci oturumun süpervizyonu | Kaynak kitapları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |