Genel Bilgi
| Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ | 
| REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | PDR741 | 
| Ad | Bilişsel-Davranışçı Danışma | 
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Dönem | Güz ve Bahar | 
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 6 AKTS | 
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MEHMET BİLGİN | 
| Dersin Öğretim Elemanı | 
                                             Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. 
                                             | 
                                
Dersin Amacı / Hedefi
bilişsel davranışçı terapi yapabilme
Dersin İçeriği
bilişsel danışma süreç ve teknikleri
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
BECK: COGNITE THERAPY
Notlar
BECK: COGNITE THERAPY
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | düşünceleri kavrar......................... | 
| ÖÇ02 | duyguları kavrar......................... | 
| ÖÇ03 | olayı kavrar.......................... | 
| ÖÇ04 | davranışları kavrar......................... | 
| ÖÇ05 | düşünce duygu ve davranış nasıl oluşur kavrar | 
| ÖÇ06 | sokratik diyalogu kavrar.................. | 
| ÖÇ07 | düşüncenin nörolojik temellerini kavrar | 
| ÖÇ08 | planlama yapmayı kavrar........... | 
| ÖÇ09 | öykü almayı kavrar.................... | 
| ÖÇ10 | günlük tutmayı kavrar.................. | 
| ÖÇ11 | yazılı ödevleri kavrar................. | 
| ÖÇ12 | ev ödevlerinin önemi kavrar............ | 
| ÖÇ13 | rol yapmayı kavrar.................... | 
| ÖÇ14 | seansların yapısını kavrar............... | 
| ÖÇ15 | izleme çalışmasını kavrar.................... | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | 4 | 
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. | |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. | |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. | |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. | |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | düşüncenin oluşumu | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 2 | olayın parçaları | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 3 | duygunun oluşumu ve türleri | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 4 | davranışın türleri | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 5 | trafik skışıklığı | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 6 | hedef oluşturma | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 7 | psikopatoloji | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
| 9 | otomatik düşünceleri sınıflama | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 10 | şemaların türleri | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 11 | bilişsel hatalar | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 12 | temel inançlar | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 13 | danışanın eğitilmesi | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 14 | danışan danışman ilişkisi | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 15 | süreç | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap  | 
                                
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,24 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||