Genel Bilgi
Kod | PDR846 |
Ad | Çift ve Evlilik Terapisi II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İSMAİL SANBERK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste sistemik yaklaşımlı çift terapisi becerilerini uygulayabilme amacıyla.
Dersin İçeriği
Doktora düzeyindeki katılımcıların yaptıkları uygulamalar, vaka sunumları üzerinde tartışılmakta ve vakalarla ilgili süpervizyon verilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
PDR843 Çift ve Evlilik Terapi I dersini almış olmak
Kaynaklar
Gurman, A. S., Lebow, J. L., & Snyder, D. K. (Eds.). (2015). Clinical handbook of couple therapy. Guilford Publications.
Notlar
Gurman, A. S. (2011). Couple therapy research and the practice of couple therapy: Can we talk?. Family Process, 50(3), 280-292.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sistemik Çift Terapisinin temel kavramlarını bilir |
ÖÇ02 | Kabul edilebilir görevler, makul teklifler ve etkin ilişki yönetimini bilir |
ÖÇ03 | Çift terapisinde kırılganlıklar (incinmeler), şikayetler, suç ve utanmayı bilir |
ÖÇ04 | Çift terapisinde çatışma yönetimi ve tarafsızlığı bilir |
ÖÇ05 | Çift terapisinde ve çift ilişkisinde sonlandırmayı bilir |
ÖÇ06 | Bir Sistemik Çift Terapisi sürecini yürütür |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Aile, okul ve kariyer psikolojik danışmanlığı alanındaki kuramsal yaklaşımları ve uygulama çalışmalarını kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki kişilerle kullanılabilecek psikolojik danışma yöntem ve tekniklerini bilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Aile, okul ve kariyer psikolojik danışmanlığı alanında değişik konu ve problem alanlarına yönelik psikolojik danışma uygulamaları yapar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki kişilerle danışma yaparken belirli psikolojik danışma yöntem ve tekniklerini kullanır. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma alanında betimsel ve deneysel desenleri kullanmaya yönelik bir araştırma planı yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma alanında nitel araştırma yöntemlerini kullanmaya yönelik bir araştırma planı yapar. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma alanında yaptığı bir araştırma planını uygular. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma ile ilgili bilimsel bir çalışmanın yürütülmesine rehberlik yapar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma ile ilgili aile, okul ve kariyer alanındaki uygulamalı çalışmalarda meslektaşlarına rehberlik yapar. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Nicel bir araştırmada kullanılabilecek istatistiksel teknikleri kullanır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Nitel bir araştırmada kullanılabilecek nitel analiz tekniklerini bilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | PDR alanında bir araştırma ve uygulamayı yürütmek üzere değişik kurum ve kuruluşlardaki kişilerle işbirliği yapar. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı bir konu alanındaki bilgilerini öğrenciler, meslektaşlar ve yöneticilerle paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | PDR alanında Türkiye'deki güncel sorun ve gereksinimleri dikkate alarak yeni çalışma ve uygulamalar yapar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | PDR alanında dünyadaki güncel gelişmeleri takip ederek, buna yönelik çalışmalar planlar. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma yaptığı PDR alanında meslektaş ve topluma yararlı olabilecek konferans ve seminer çalışmaları yapar. | 2 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı bir araştırmayı makale, kitap vb. şeklinde yayın haline getirme sürecini uygular. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı çalışmaların sonuçlarını meslektaşlar ve diğer araştırmacılarla kongre, sempozyum vb. ortamlarda paylaşır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çift terapistinin taşıması gereken özellikler | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Çift terapisinde ön görüşme | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Çift terapisinde kurama özgü yaklaşımlar | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Çift terapisinde özgül-olmayan teknikler | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Başarılı bir çift terapisinin göstergeleri | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Çift terapisinde zor danışanlarla çalışma | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Çift terapisinde ilk seans | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Çift terapisinin kesintiye uğramasının sebepleri | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Çift terapisinde çiftlerin işbirliğinin sağlanması | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Çift terapisinde terapötik ilişki | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Çift terapisi sürecinin yönetimi | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Çift terapisinde sistemik birinci düzende çalışma | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Çift terapisinde sistemik ikinci düzende çalışma | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Çift terapisi seansına ilişkin süpervizyon. | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 9 | 9 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,00 | ||
AKTS | 8 AKTS |